19 Temmuz 2017

,

Tilki, Baykuş, Bakire - Yaprak Öz | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Tilki, Baykuş, Bakire
Yazar: Yaprak Öz
Yayınevi: Yitik Ülke
Sayfa Sayısı: 202
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
“Berlinli Apartmanı” ve “Şeytan Disko” adlı psikolojik gerilim romanlarının yazarı Yaprak Öz’den sarsıcı bir yeni eser: “Tilki, Baykuş, Bakire”
Eşinden boşanan Begüm, kızı Ada'yla yeni bir hayata başlamıştır. Anne-kızın huzurlu günleri, Begüm'ün tesadüfen bulduğu bir deste eski mektubun sahibini aramaya başlamasıyla karanlığa bürünür. Kökü 1950'lere dayanan bir aile sırrı, yıllardır saklı kaldığı yerden çıkıp, domino taşı etkisiyle kızının ve okul arkadaşlarının hayatını tehlikeye atınca, Begüm içine çekildiği korkunç gizemi çözmek için canını dişine takacaktır. Tutkunu olduğu İtalyan Giallo sinemasındaki filmlerden birinin başrolündedir adeta: Ölü çocuklar, gök gürültülü geceler, gizli günlükler, eski anahtarlar, güzel ve suskun kadınların ürpertici dünyasındadır artık.  
Kapağıyla ve ismiyle daha çok dram tarzı bir kitap gibi görünmüştü gözüme. En azından arkasını çevirip konusunu okumadıkça gerilim türüne hitap edebileceği en uzak ihtimal gibi duruyordu. Aslında çok çok ağır bir gerilim değil ama o tadı gerçekten bana göre harika vermişti. Kitaba ilk başladığımda aile tarzı dram türünde ilerleyeceğini sanmıştım ama aksine arka planı sırlarla çevrili bir kurguya sahip. Yazardan okuduğum ilk kitabı olmasına rağmen kalemine bayıldım. Cinayet olayları falan sıraya girince katilin ya da tüm bu karmaşıklığın sebebini tahmin etmeye başlıyorsunuz ve zaten göze batan çok karakter olmadığı için birisi ağır basarak öne çıkıyor. Bir yandan bu kişinin ne haltlar yediğini düşünürken gerçekler yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Bu olayların dayandığı en büyük sır da aslında kitabın kurgusunu içeren en büyük özellik ama o kelimeyi yorumuma eklemiyorum çünkü aslında baya spoilere giriyor. Son elli sayfada her şey ortaya çıkarken tahmin ettiğim olaylar rayına oturdu ama yazar beni yine şaşırttı. Ya da şöyle de diyebilirim her ne kadar katili tahmin etsem bile bu kitapta eksik bulabileceğim bir unsur değildi. Yine aynı heyecanla, bıçak üstü okudum. Gerçekten kusursuz, mükemmel bir kitaptı. Gerilim olduğunu bilseydim belki de elime almazdım ama iyi ki konusunu okumadan almışım. Size de canı gönülden öneririm. Yazarın diğer iki kitabını de okumayı çok istiyorum fakat özellikle Şeytan Disko olan kitanı ismiyle bile tırsmamı sağlıyor. Anlayacağınız Tilki, Baykuş ve Bakire'yi bir an önce elinize alın. Fakat belirtmekte fayda var; çok olağan bir olaya dayanmadığı için okunması çok kolay bir kitap olduğunu söyleyemem. Bunun dışında keyifli okumalar..

0 yorum:

Yorum Gönder