10 Haziran 2017

,

Buz - Karen Marie Moning | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Buz
Orijinal Adı: Iced
Yazar: Karen Marie Moning
Yayınevi: Artemis
Sayfa Sayısı: 560
Goodreads Puanı: 4.13/5
Benim Puanım: 3,5/5
Arka Sayfa;
MacKayla Lane yıllarca Karanlık Fae’ye karşı savaştı. Ancak savaşma sırası artık cesur Dani “Mega” O’Malley’de. Dani şimdiye kadar hep kendi kurallarıyla oynadı. Ne var ki devir değişti ve Dani’nin en büyük kuralı, hayatta kalmak için ne gerekiyorsa yapmak! Ender görülen yeteneklere ve gücü tartışılmaz Işık Kılıcı’na sahip olan Dani, kendini Unseelie’lere karşı koruyabilecek az sayıda insandan biri. Yine de beklenmedik bir şekilde buza hapsolan insanlarla çevrili bu yeni dünyada kendini koruyabilecek mi?
Dublin’in en baştan çıkarıcı gece kulübü buzlarla örtülünce, Dani’nin kaderi, kulübün ölümsüz sahibi Ryodan’ın insafına kalacak. Dani bir yandan kurşunlardan, sivri dişlerden ve yumruklardan kaçarken bir yandan da korkunç pazarlıkların ortasına düşüp sevgili Dublin’ini kurtarmak için çaresiz iş birlikleri yapmak zorunda. Yoksa tüm şehri buz gibi bir son bekliyor.
 
Serinin altıncı kitabında Mac ve Barrons'un oldukça arka planda olacağını ve kitabın daha çok Dani ile Ryodan bazlı olacağını biliyordum, öyle de ilerledi. Okumaya ilk başladığım gibi Dani'nin hala 14 yaşında olmasına şaşırdım. Ama diğer türlü yaşı ilerlemiş, aradan seneler atlamış olsalardı Mac ile arasında neler geçtiğini okuyamayacaktık. O yüzden yazar yine her zamanki gibi mantıklı bir şekilde aynı vakit diliminde ilerlemiş. Dani'nin daha ergen, daha tripli bir karakter olmasını bekliyordum ama aksine özellikle de annesiyle geçen küçüklüğüne değinildikçe kendisini daha çok sevdim. Ayrıca beklediğimin aksine daha olgun, duygularını belirtmeyecek kadar sert bir karakterle ilerledi kitapta. Bu kitapta Ryodan ile Dani arasında herhangi bir şey geçeceği ihtimaline bir an kapıldım ama elbette öyle bir şey olmadı. Bunun için kesinlikle Dani'nin biraz daha büyümesini bekliyorum. Zaten Ryodan şerefsizi gidip Dani'nin en yakın arkadaşına yaklaştı kitap boyunca. Ne zaman Ryodan hafiften o kızı korumaya kalkışsa sayfaları yırtmak istedim sinirden.
Bu kitapta ağır boğucu bir hava vardı. Bunun nedeni de yazarın ağır bir ısrarla erkek karakterler arasında asla kimin ağzından neyi okuduğumuzu belirtmemesi. Çoğunlukla bölümün yarısına gelince anca bir şeyler oturdu kafamda. Ryodan sanarak başka bir karakterin ağzından bölümü okuyup güya Dani ile yakınlaştıkları sahnelerde heyecanlandım. Sonra tek bir satırla bunu Ryodan yapmaz diyerek zaten onun olmadığını anlayarak düş kırıklığına uğradım. Ayrıca kitabın gidişatı bakımından benim gözümde kesinlikle sıkıcı bir kitaptı. İlk kitaplarda Mac'le yaşadığımız o aksiyonlu havanın tadı bu kitapta benim için hiç yoktu. İlk kitaplar aşk olmadığı halde fantastik havasıyla kalbimi feth etmişti ama bu kitapta ne aşk var ne de beni heyecanlandıracak olaylar. Genelliğini beğenerek okudum, bazı yerleri çok beğendim, arada bir heyecanlandırmadı değil ama beklediğimin aksineydi. Dani'yi sevmemi sağladığı için artı puan kazandırdı ve söylediğim gibi bazı kısımlarını oldukça beğendimKitabın sonu çok iyiydi ve sıradaki kitabın daha çok Barrons ve Mac odaklı olacağını öğrendiğimden beri Alev için deliriyorum çünkü ikiliyi çok özledim. Sıradaki kitabın yorumuyla görüşmek üzere...

0 yorum:

Yorum Gönder