16 Mayıs 2017

,

Uçabilen Kız - Victoria Forester | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Uçabilen Kız
Orijinal Adı: The Girl Who Could Fly
Yazar: Victoria Forester
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 304
Goodreads Puanı: 4.04/5
Benim Puanım: 4,5/5
Arka Sayfa;
Hayaller farklı olabilir. Herkesin bir hayali olabilir. Ama şurası bir gerçek ki, uçabilmek herkesin hayalidir. Peki bu hayalimiz gerçek olsa, gerçekten kendimizi iyi hisseder misiniz? Bir de Piper’a sorun.
Piper McCloud uçabiliyor. Bir kuş gibi.
Ve bu yetenek doğuştan. Problem şu ki, Lowland halkı, Piper’dan korkuyor. Bu yüzden olağanüstü yeteneklere sahip çocukların eğitim gördüğü bir okula gitmek üzere ailesini ve yaşadığı yeri terk etmesi gerekiyor.
Okulda süper yeteneği olan birçok özel çocuk var fakat Piper hepsinden de özel.
Uçabilen Kız farklı olmak, dostluk ve cesaret üzerine unutulmaz bir hikaye…
Açıkçası uzun zamandır çocuk kitabı olduğunu düşündüğüm için almayı bile düşünmüyordum fakat incelediğimde özellikle Stephenie Meyer'in öneride bulunduğu cümlesini okuduğumda kesinlikle okumam gerektiğine karar verdim. Nihayet elime aldım ve kitabı büyük keyifle okudum; hatta bayıldım. Bir ara beklediğimin aksine bulundukları sistem sayesinde distopik bir havaya kaçıyordu ki öyle devam etmedi. O kısmın ardından kitap çok daha güzel bir tatla ilerledi. Piper karakterine çok ama çok sevdim. Kitabın ilerisinde başına gelenler sayesinde bir anda kendimi ağlarken buldum. O yaşlar ne ara gözlerime doldu anlayamadan satırlar karşısında yüreğim yandı resmen. Kitabın genel havasında beni soyutlayan kısımsa anlatım tarzıydı. Piper'ın ağzından olmadığı gibi sadece Piper'ın bakış açısını içermiyordu. Bu yüzden anlatım tarzında bir anda herhangi bir karakterin hakkında derin bilgiler okuduk ama bu çizgilerin daha keskin belirtilmesini beklerdim. Sonlarına doğru da çok güzel ilerledi ve her sayfayla birlikte daha sıcak ve samimi bir hal aldı. Kesinlikle bazı kısımları çocuk kitabından çok daha öteydi. Kitabın sonlarına gelirsek biraz masal tadında bittiğini söyleyebilirim. Evet, verdiği dersleri ve hissettirdiği duyguları çok güzel aktarabilmişti ama özellikle aile ilişkileriyle ilgili değindiği bir konu bana fazla masalsı geldi çünkü nuhtemelen hiçbir aile en azından bu kadar fazla bir abartıyla göze batacak kadar çocuğundan uzak durmaya çalışmaz. Her neyse, kesinlikle canı gönülden önereceğim bir kitaptı. Ayrıca gerçekten uçma şansı olsa herkes ister ama oturup düşününce eksi yanları da artı hevesleri götürecek kadar fazla. Hala okumadıysanız bir an önce elinize almalısınız.

1 yorum:

  1. Evet uzun zaman sonra bile akla gelince güzel olduğunu anımsadığın kitaplardan :)

    YanıtlaSil