26 Mart 2017

,

Üstümüzde Gökyüzü Altımızda Deniz - Jojo Moyes | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Üstümüzde Gökyüzü Altımızda Deniz
Orijinal Adı: The Ship of Brides
Yazar: Jojo Moyes
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 496
Goodreads Puanı: 3.74/5
Benim Puanım: 4,5/5
Arka Sayfa;
Gözlerimi kapatıyorum şimdi. Dünyanın öteki ucunda seninle yan yana uyanacağım.
Avustralya, 1946. Yüzlerce genç kadın uzun bir yolculuğa çıkmak üzere. Onları İngiltere’de yepyeni bir hayat bekliyor. Nişanlılarına ya da kocalarına kavuşmayı iple çeken bu kadınların tek ortak noktaları, savaş zamanında kalplerini Avustralya’da konuşlanmış İngiliz askerlerine kaptırmış olmaları.
On altı yaşındaki çiçeği burnunda gelin Jean, mütevazı bir çiftçinin kıvrak zekâlı kızı Maggie, varlıklı ailesiyle gösteriş yapan Avice ve sessiz, melankolik hemşire Francis… Altı haftalık okyanus serüveninin, hayatlarını sonsuza dek değiştireceğinden ne bu dört kadının ne de gemideki diğer gelinlerin haberi var. Yine de hepsinin gözleri önünde bir gerçek duruyor: Bazen önemli olan varılacak nokta değil yolculuğun kendisidir…
Yine çok ama çok güzeldi. Özellikle de sonlara doğru kalbimde taht kurdu. Jojo Moyes'un çevrilmiş olan tüm kitaplarını okudum. Aralarında ciddi anlamda en sıkıcı ve boğucu havaya sahip olan kitabı kesinlikle buydu. İlk yarıya kadar karakterlerden ziyade sürekli o zamanın havası ve gelinlerin bindirildiği geminin özellikleriyle kitap o kadar sıkıcı geçiyor ki ne zaman Jojo Moyes'un bildik tadı tekrar ortaya çıkacak diye beklerken yılmak üzereydim. Daha sonrasında kitabın baz aldığı dört gelinin gemide aynı kamarada kalmasıyla nihayet severek okumaya başladım. Karakterlerin geçmişine dönülmesini ve gelin olma maceralarına değinmesini büyük beğeniyle okudum.
Tabii en çok merak ettiğim Francis karakteri hep sona saklandı. Francis tam anlamıyla mükemmel bir karakterdi. Yazarın ona değiniş şekli ayrı naif ayrı dokunaklı ince bir ağla örülüydü. Yaşadıkları ortaya çıktığında acı bir hüzün esir alıyor insanı. Kitabın son iki yüz sayfası öyle harika gidiyor ki ilk yarıda sıkılmanızı neredeyse unutturacak kadar. Fakat bu kitabında yazarın bir diğer eksiği de ana karakterlerden birinin başına gelenlere dair kıvrandığımız bilgiden bizi mahrum etmesi. Her kitabında yan karakterlere dahi bu kadar dikkat ederken gelinlerden birin başına gelenlerden sonra bir daha okuyamıyor oluşumuz beni çok üzdü. Son satırlarını da büyük keyifle bayılarak bitirdim. Yazarın bu kitabı güzel bir sabır istiyor ama emin olun sonrasında hayran kalınası bir çiçekle önünüze seriliyor. Keyifli okumalar..


0 yorum:

Yorum Gönder