9 Mart 2017

,

Bırak Beni - Gayle Forman | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Bırak Beni
Orijinal Adı: Leave Me
Yazar: Gayle Forman
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 360
Goodreads Puanı: 3.67/5
Benim Puanım: 3,5/5
Arka Sayfa;
Tüm hayatınızı bir günde ardınızda bırakabilir misiniz?
İşten eve dönüp yemek yapmak yerine gaza basıp yola devam etmeyi hayal eden tüm kadınlar… Kimseyle uğraşmak zorunda kalmayacağı bir yere giden trene atlayıp uzaklaşmayı düşleyen tüm kadınlar… 
Kocası ve çocuklarına bakmakla meşgul olduğu için kalp krizi geçirdiğini bile fark etmeyen yılgın anne Maribeth Klein için hayat tam da böyle bir çıkmaza sürüklenmekteydi... 
İyileşmeye çalışan Maribeth bu sürecin, onsuz yaşayamayacak insanlara külfet gibi geldiğini fark ettiğinde akla hayale sığmayacak bir şey yapar: Çantasını toplayıp çeker gider. Ailesinden ve kariyer hayatının beklentilerinden uzaklaşan Maribeth çıktığı bu yolculukta kendisinden ve sevdiklerinden sakladığı sırlarla yüzleşecektir. 
Kocaman yürekleriyle eşler, arkadaşlar ve sevgililerin tökezleyip düştüğü, büyüyüp affettiği Bırak Beni, herkesi kaçtığı korkularla karşı karşıya getirecek. 

Yazarın henüz iki kitabını okudum ve bununla beraber normalde yazdığı türün aksine biraz daha yetişkin tarzı bir konu edindiğini söylebilirim. Gençlik aşkından ziyade evli ve orta yaşlı bir kadının hayatının önemli bir kısmına şahit oluyoruz. Maribeth orta yaşlarda henüz kırkına varmadan hiç beklemediği bir anda kalp krizi geçiriyor. Bunun ardından hafif bir hastalıkla yüzleşirken elbette sıkıntılı günler geçiriyor. Erken yaşta anne olması sebebiyle bu zor günlerinde ikizlerine bakmak gibi bir sorumluluğu da mevcut. Aslında kitap çok hoş bir girişle başlıyor ve kuvvetli bir ihtimal gitgide beğeneceğimi söyledi. Hatta öyle ki ortadan sonra kafamda mükemmel kısımlar hayal edip baya beğeneceğim diye düşündüm fakat ne yazık ki yazarın kaleminde çok güçlü bir şey eksik. Resmen pastayı önünüze koyup tattırmıyor. Kitap boyunca geçebilecek en önemli ve en kalbe dokunacak kısımları irdileyip okuyucuya duygusal hisler yaşatacağına ısrarla üzerinden geçiyor. Kitabın sonuna kadar aklımda çok hoş bir kavuşma oluşturmuştum fakat ona bile ucundan değinince elimde olmadan öfkelendim. Genel olarak keyifle ve beğenerek okudum. Maribeth her ne kadar ailesinden uzaklaştıktan sonra birkaç beklemediğim harekette bulansa da ailesiyle arasındaki bu boşluğu nasıl gidereceğini meraklanarak okudum. Değindiğim gibi kesinlikle harika bir kitap olabilirdi fakat yazarın konuları böylesine yüzeysel işlemesi kitabın gözümde eksi yemesini sağladı. Konusunda farklı havayı sevdim ve bazı yerlerini tekrar okuyacak kadar beğendim fakat çok çok harika diyemem. Umarım önümüzdeki kitaplarında okuyucuya istediğini verir. Keyifli okumalar..

0 yorum:

Yorum Gönder