5 Ocak 2017

#MİM /Geriye Bakış 2016

Bu mimi gördüğüm gibi yapmayı aklıma koymuştum ve sonunda başına oturup yazabiliyorum. Beni bu yazıya mimleyen biricik Gözde'ye de çok teşekkür ediyorum. Onun yazısını da buradan okuyabilirsiniz, ben keyifle okudum. Geçen sene uzun bir 2015 özeti yapmıştım blogumda fakat bu sene öyle detaylı bir yazı yazmayı tercih etmedim. 2016 yılı genel olarak benim için çok güzel bir yıldı. Senenin tek sıkıntısı sınavlarımı yetiştirmek ve yeterli krediyi alıp lise dönemimi sonlandırmaktı ve Allah'ın izniyle bunu başarabildim. Onun dışında geçen sene sadece Arapça üzerine yoğunlaşmıştım ve yarıda bıraktığım için artık o akıcı konuşma hevesime de veda etmiş oldum. Geçen sene kış itibariyle tüm senemi kaplayan en güzel hobim kitap okumak oldu. Kitap okumak gerçekten hayatıma farklı bir açı yerleştirdi. Şubat ayında kitap üzerine bir bookstagram hesabı açtım ve hala orada aktif şekilde kitap yorumları giriyorum. Bu süreç içinde blog ve instagram hesabım aynı derecede eşit gidemedi. İnstagram hesabımda daha aktif bir kitleye hitap ettiğim için bloguma yorumlarımı sonradan eklemek durumunda kaldım. İlk başlardaki o sürekli mimler yazan, farklı yazılar yazmak için kafa patlatan Betül ve mekan önerileri, tariflerle dolu olan blogum arka planda kalmak durumunda kaldı.

Seneye genel açıdan baktığımda benim için çok güzeldi. Bu sene hayatıma yeni dostlar girdi ve eski dostlarımdan veda eden kimse de olmadı. 2016'nın son üç ayı çizim ve dikişte ilk adımlarımı atmakla geçti. Hala hızlı bir koşuşturmacanın içinde gerektiği kadar kendime zaman ayırmaya çabalamakla geçiyor. Bu sene içinde sonunda kendime bir hedef ve meslek tutturabildiğim için daha farklı bir yolda yürüyorum. Bence bu kadar çene çalmak yeter. Yıl sonu değerlendirmemi saymaya başlayalım.

Okunan Kitap Sayısı: 300 küsür

Bloguma girdiğim onca yorumdan ve instagramda toplu paylaştığım aylık okuma sayılarımdan sonra bu sayı haliyle tahmin edilebilir. Bir dahaki sene bu kadar okumayı düşünmüyorum çünkü artık o kadar fazla ekitap okumaya zaman ayırmıyorum. Sadece elimin altındaki kitapları, kütüphaneden veya arkadaşlarımdan ödünç aldıklarımı ya da yorumlamam için gönderilenlere öncelik vermeyi amaçlıyorum. 2016'da okuduğum en güzel kitapları derlediğim bir listeyi bookstagram hesabım üzerinden paylaştım. Onun da linkini şuraya koyuyorum; tık tık.

İzlenilen Film Sayısı: 35

Benim gibi bir filmkolik için az bir sayı fakat kitaplara odaklanınca film aşkım biraz geri basamakta beni beklemek zorunda kaldı. Aralarından çok fazla favorilerime koymamışım ama yine de güzel filmlere yer vermeye çalışmışım. En iyisi ben kendime dizi ve film sayısı için de kitap sayım da olduğu gibi bir challenge belirleyeyim :) Sinemalar.com üzerinden izlediğim filmleri eklediğim listeye ulaşmak için de; tık tık.

İzlenilen Dizi (Sezon) Sayısı: 6

Çok az dizi izleyebildim. Hatta kore sektöründen uzak kaldığım için bu sayı bir güzel inmiş oldu. Aslında izlemek istediğim çok fazla yabancı dizi de var fakat boş zamanlarımı anca kitap okuyarak ya da nadir dizi izleyerek değerlendiriyorum. İzlediğim diziler de; Outlander (1. sezon ve ikinci sezon), Cheese in the Trap, Uncontrollably Fond, Love in the Moonlight, Moon Lovers.

Bloga Yazılan Yazı Sayısı: 250

Gerçekten de kendime maşallah diyorum. Yemeyip içmeyip yorum girmişim bir de burun kıvırıyorum. 2017'nin kitap yorumları haricinde daha aktif blog yazıları hakkında da olması dileğiyle mimi sonlandırıyorum :)

0 yorum:

Yorum Gönder