24 Kasım 2016

,

İmkansızın Şarkısı - Haruki Murakami | Kitap Yorumu

Kitap Adı: İmkansızın Şarkısı
Orijinal Adı: Norwegian Wood
Yazar: Haruki Murakami
Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 349
Goodreadsa Puanı: 4.02/5
Benim Puanım: 4/5
Arka Sayfa;
Bir yolculuk sırasında Beatles’ın “Norwegian Wood” adlı parçasını duyan kahramanımız 37 yaşındadır ve bu parça onu Tokyo’da geçirdiği üniversite yıllarına götürecektir. En yakın arkadaşının intihar edişi, geçen zamanın ardından onun kız arkadaşıyla yakınlaşması, araya giren zorunlu ayrılık ve yeni bir kız arkadaş. “İmkânsızın Şarkısı” yalın, çarpıcı ve sıcak bir aşk hikâyesini anlatıyor. Yazarı HARUKİ Murakami Japon edebiyatının aykırı, ama en çok okunan yazarı. Japon geleneklerinin dışında geliştirdiği üslubuyla adından çok söz ettiren Murakami’yi dünyaya tanıtan roman “İmkânsızın Şarkısı”.
1968-1970 yılları arasında geçen olaylar, o günün toplumsal gerçeklerini de satırlara taşıyor. Ama romanın odağında bu toplumsal olaylar değil üçlü bir aşk var. Gençliğin rüzgârıyla hareketlenen “İmkânsızın Şarkısı”nı ölümle erken karşılaşan gençlerin hayatı yönlendiriyor. Hiçbir şeyin önem taşımadığı, amaçsızlığın ağır bastığı, özgür seksin kol gezdiği bir öğrenci hayatı... Ama diğer yanda da yoğun duygular var... İmkânsız aşklar, imkânsız şarkılar söyleten. Hemen hemen her Japon gencinin okuduğu roman anayurdu dışında da çok kişi tarafından sahipleniliyor.

Haruki'nin ünlü kaleminden ilk bu kitabı okuma şansı yakalayabildim. Kitabın arka yazısını okuduğumda tahmin ettiğimden daha farklı bir içeriğe sahip olacağını düşünmüştüm. Çok uzun zamandır japon karakterler içeren bir kitap okumamıştım. Bu yüzden her seferinde yaptığım gibi bu sefer de o uzun ve karışık isimler sayesinde erkek ve kız karakterleri oturtmakta zorlandım. Ama kitap oturduğu gibi gerçekten şaşırılacak derecede elden düşmeyecek kadar sürükleyici bir güzellikle yazılmıştı. Hem merak konusuydu hem de tahmin etmekten öte gelen bir dürtüyle kitabı okumaya kendimi kaptırdığım gibi sürekli devam etmek istedim. İlk başları sakin kafayla okuduktan sonra gerisi de çok güzel anlaşır şekilde geldi. Kitapta beni en çok şaşırtan şey erotizmin bu kadar doğal kullanılmasıydı.

Ölümün gölgesi, yaşam alanına pek ağır ağır iner, insan bunun bilincine vardığında artık karanlıkta hiçbir şeyi seçemez olur ve öyle bir durumdasındır ki çevrendekiler seni diriden çok ölü sayarlar. Ben böyle bir ölüm istemiyorum işte. Kesinlikle buna katlanamam.

Doğal demişken araya Vatanebe karakterinin ne kadar doğal olduğunu koyayayım çünkü kurduğu cümleler, espri anlayışı ve mantıklı konuşma vs. düşünce tarzıyla gitgide daha harika bir karaktere büründü. Erotizmden kastım arka sayfada bu kelimeyi okuduğumda içerikte şiddetle geçmediğini düşünmüştüm ama ara ara bolca vardı. Fakat değişik tarafı şudur ki; bu kısımlar hikayede öyle olaylara yön veriyordu ki kitabı daha garip ve farklı hale sürükledi. Hatta bu konudaki espriler gerçekten ince bir çizgide çok güzeldi. Kitabın genel gidişatı ve sonu da dahil beğenimi çokça kazandı. Her ne kadar yazarın diğer eserlerini daha çok beğenmek istesem de İmkansızın Şarkısı gerçekten gözümde alışılmışın dışında konusu, harika karakterleri ve müthiş akıcılığıyla hafızamda güzelce yer edinecek türdendi. Belirli bir yaşa hitap eden kitap severlere kesinlikle tavsiye ederim.

0 yorum:

Yorum Gönder