24 Kasım 2016

,

Güz Davulları - Diana Gabaldon | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Güz Davulları
Orijinal Adı: Drumps of Autumn (Outlander #4)
Yazar: Diana Gabaldon
Yayınevi: Epsilon
Goodreads Puanı: 4.33/5
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
Her şey antik bir taş halkada başladı. Orada, belli zamanlarda açılan bir kapı vardı ve yolcularını geçmişe - ya da ölüme - taşıyordu.
Claire Randall bu olağanüstü geçitten geçmeyi başardı, hem de iki kez. İlk yolculuğunu 18. yüzyıl İskoçya’sına yaptı ve Jamie Fraser ile tanıştı ama efsanevi aşkları Claire’in onun çocuğunu taşıyarak günümüze dönmesiyle sonuçlandı. İkinci yolculuğunu ilk seferinden yirmi yıl sonra yaptı ve iki âşık Amerika’daki İngiliz kolonilerinde birbirine kavuştu. Ancak Claire bir şeyi geride, 20. yüzyılda bırakmıştı: Kızları Brianna.
YABANCI serisinin dördüncü kitabı olan Güz Davulları’nda ise Brianna korkunç bir sırrı keşfediyor. Geleceğini riske atıp annesini ve hiç tanışmadığı babasını bulmak için tarihi değiştirmeyi… ve onların hayatını kurtarmayı deniyor.

İlk üç kitap da birbirinden güzeldi. İkinci kitabın sonlarında kalbime kor bir ateş düşmüştü, sonra yazar gitgide bizi imkansızlıkların gerçeğe dönmesiyle tanıştırmıştı. Dördüncü kitabın konusunu okuduğumda bile öyle heyecanlanmıştı ki.. Çoğu olayı kendimce aklımda tahmin edip kurgulamıştım ama benim tahmin ettiğimin çok çok daha üstünde bir mükemmeliğe sahipti. Her kitapta bu şefkat hissi ve içten tebessüm harika bir şekilde bana geçmeyi başarıyor ama bu kitapta öyle güzel sayfalar okudum ki bir yandan da yazar okuyucuyu nasıl tatmin edeceğini nasıl bu kadar iyi biliyor şaşırıp kaldım. Dördüncü kitapların iki kısmını da en kısa sürede elimden düşürmeden okudum ama ikinci kısım baştan sona bağrıma basıp bırakamayacağım bir güzelliğe sahipti. Her karaktere tekrar aşık oldum. Brianna ve Roger ikilisini okumak için kıvranıp durdum ve tabii ki Jamie ve Claire'den ziyade malum olaylar sayesinde içim eriyerek okudum satırları. Buradan sonrası seride bu kitaba henüz gelmemişler için ağır spoiler sayılır. 

Son olarak her kitabı bitirmekle söylediğim gibi artık bir zahmet bu seriye başlayın ve bugüne kadar okuduğunuz kitaplarla ayırabileceğiniz ne kadar özelliği olduğunu anladıkça geç kaldığınıza pişman olun. İlk kısım çok güzeldi ama bazı olaylar fazla uzun tutulduğu için hafif sıkıldığımı itiraf etmeliyim. İlk kısım daha çok Jamie ve Claire aralıklıydı. İkilinin ayrı ayrı başları o kadar çok belaya girdi ki artık darlanmaya başladım. O satırları da elbette severek okudum ama asıl sabırsızlandığım Brianna ve Roger'in gelecekteki ilişkisinin nereye varacağıydı. İlk kısımda Jamie ve Claire'in atışmaları beni kahkahalara boğdu. Yazarın mizah dolu satırlarına ayrı bayılıyorum. Jamie'ye aşık olduğum kadar olmasa da Roger'ı da çok seviyorum. Brianna'ya ise ayrı bayılıyorum. İlk kısmın en güzel yanı kesinlikle Willie ile Jamie'nin bir araya gelmesiydi.Willie'nin Jamie'ye olan benzerliğinden bahsedildikçe izin almadan bir yumru boğazıma oturdu durdu.

"Sen benim cesaretimsin, ben de senin vicdanınım. Sen benim yüreğimsin, ben de senin şefkatinim. İkimiz de tek başımıza bütün değiliz. Bunu bilmiyor musun, Sassenach?"

Gerçekler ne zaman itiraf edilenecek deli gibi merak ediyorum. İkinci kısım da tam istediğim gibi gelecekten başladı ve Brianna'nın Roger'a haber vermeden geçmişe dönmesi kitabı tam bir çıkmaza soktu. Brianna ile Jamie'nin nasıl karşılaşacağını düşünürken içimde heyecan dalgaları savrulup durdu. O satırlardaki şefkat ve içtenlik düşündüğümden de muazzamdı. Fakat Brianna'nın ailesine varmadan önce başına gelen berbat olaylar zincirinde oluşan sorunlar ne yazık ki kitapta büyük duraksamalara yol açtı. Bir türlü işler yoluna giremedi ve kıvranıp durdu. Yazara her an öfkeyle çığlık atmaktan korkarak okudum bazı bölümleri. Sonlara doğruysa o aile sıcaklığını hissetikçe daha da bayıldım kitaba. Bana göre dördüncü kitabın ikinci kısmı seride şu ana kadar okuduğum en güzel bölümlere aitti. Evet, bizimkilerinin aşkına biz de aşık olduk, ikinci kitabın sonunda ağladık, üçüncü kitapla ikiliye tekrar aşık olduk ama dördüncü kitapla gerçekten kalbimdeki oluşan bu güzel yumuşaklığı kelimelerle belirtmek bile çok zor. Serinin devamını bilmem ama dördüncü kitap tamamıyla gözümde her zaman bambaşka kalacak.

1 yorum: