28 Eylül 2016

, ,

Beni Yakma - Tahereh Mafi | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Beni Yakma
Orijinal Adı: İgnite Me (Shatter Me #1)
Sayfa Sayısı: 421
Goodreads Puanı: 4.45/5
Benim Puanım: 4/5
Arka Sayfa;
Omega Noktası’nın kaderi belirsiz. Juliette’nin tüm dostları hatta tanıdıgı herkes, ölmüs olabilir. Savas daha baslamadan bitebilir.
Juliette, Yeniden Kurulus’un önündeki tek engel. Kendisi hayatta kalmayı basarabilirse Yeniden Kurulus’un var olamayacagını biliyor.
Ama Yeniden Kurulus’u yıkmak ve az kalsın canını alacak olan adamı ortadan kaldırmak için Juliette’in aklının ucundan bile geçmeyen birinin yardımına ihtiyacı var: Bu kisi Warner.
Düsmanlarını yok etmek için birlikte mücadele ederlerken, Juliette bildigini sandıgı her seyin -Warner, yetenekleri ve Adam- yanlıs oldugunu da kesfediyor.
Tahereh Mafi’nin Beni Bırakma ve Bana Dokunma kitaplarıyla baslayan Juliette’in macerası Beni Yakma ile tehlikeli, romantik, macera dolu ve sok edici bir zirveye ulasıyor!
Seriye veda ediyorum ve içimde bir yerler buruk. Henüz seriyi okumadıysanız buyurun okuyun. Hem benim kadar beğenin hem de benden çok beğenin ama Warner'a ölüp bittiğiniz kadar Adam'ı da bağrınıza basın. Öncelikle yorumumun buradan sonrası spoiler içeriyor, ona göre okumanızı öneririm. Tam beklediğim mükemmel son değildi. Seri zaten distopik, fantastik açıdan zayıf olduğu için üçüncü kitapta daha mükemmel bir patlama bekliyordum. Sonu da güzel olabilir ama ucu açıktı biraz, devam kitabı gelebilecek kadar diyebilirim. Ah Warner ah! Çok seviyorum seni ama seriyi bitirdiğim halde Juliette cadısını sevemiyorum, yakıştıramıyorum seni kimseye. Juliette bu kitapla beraber biraz daha kendinden emin ve korkaklığını arka plana atarak ilerledi. Her ne kadar bunu takdir etsem de benim beklediğim kadar iyi değildi. Juliette açısından en çok sevindiğim kısım artık hislerinden emin olmasıydı. Bir Adam'a bir Warner'a mavi boncuk dağıtması beni en çok çıldırtan kısımdı. Adam'a herkes son kitapta öfkelenmiş ama ben katılmıyorum. Adam, Juliette'ya karşı sözlerinde her ne kadar biraz acıtı şekilde ileri gitmiş olsa da haklıydı. Çünkü Adam'a olan aşkından ilk kitapta "her zaman seni sevdim" diye bahseden bir kız olarak okuduk Juliette'yi ve Adam'a hissettiği aşkın derinliğine onu inandırmıştı. Bu kadar basit Warner'ı savunması falan tabii ki Adam'ın zoruna gidecekti. Ama sorun şu ki Adam'ın da kardeşi olduğu halde Warner'a bu kadar acımasız yaklaşması mantıksızdı çünkü ikilinin kardeşlik konusunda bir araya geldiklerinde her ne kadar Warner hakkında az çok yanıldığını öğrense de aynı öfkenin birazını bile Adam'da göremedik. İlk kitaptan itibaren Juliette'yle kimin olacağı konusunda kesin fikirliydim fakat hayır öyle olmadı.
Yazarın hikayeye Warner'ı sokması her ne kadar bizi coştursa da seriyi bitirip arkama baktığımda Adam'ı düşünmeden duramıyorum. Juliette ve Warner'ın aşkı gerçekten güzel bir derinliğe sahipti, çabucak meydana gelmedi, asıl kaynağı ham nefretti. Fakat Warner'la ikisi ne zaman bir araya gelse aklımın bir köşesinde Adam'ı düşündüm. Kusura bakmayın ama bu tamamen yazarın suçu çünkü iki erkek karakteri de hikayeye mükemmel yansıttı. Bir ihtimal aralarından biri sonradan kötü çıkar ve bendeki bu eşit sevgiyi koparır sanıyordum ama öyle de olmadı. Beni asıl öfkelendiren yazarın Adam ve Juliette'nin aşkını, seride asıl doğacak aşka geçiş olarak kullanmasıydı. Seri sonu olarak çok güzeldi ama mükemmel değildi. Beklediğim kadar güçlü, vay be dedirten ya da güzelce gözlerimi dolduran bir seri sonu değildi. Çok severek, merak ve heyecan dolu okudum ama gözümde öyle böyle mükemmel bir seri değildi. Yazarın kalemini hem beğendim hem kusurlar buldum. Mesela sürekli "dondum, dünya dönmeyi bıraktı, kalbim paramparça" tabirlerini o kadar, o kadar çok kullandı ki artık olayların heyecanın ateşi o satırlarla püskürtüldü.
His hands are holding my cheeks, and he pulls back just to look me in the eye and his chest is heaving and he says, "I think," he says, "my heart is going to explode," and I wish, more than ever, that I knew how to capture moments like these and revisit them forever.
Because this.
This is everything.
Her seride kız karakteri bir şekilde severim ama Juliette'ye dair hoşlandığım bir kanıya varamıyorum. Ayrıca yazar bir kızın iki erkeğe aynı zaman diliminde aşık olmasını Cassandra Clare kadar mantıklı işleyemememişti. Birinde hissettiklerini diğerinde hissetmesi ne saçmalıktı. Eleştirebileceğim çok yeri olduğu gibi çok da severek okudum. Novella kitaplarını belki okurum belki okumam çünkü sonunun böyle biteceğini düşünmediğim için Warner'ın novellaları hakkında çok meraklıydım. Serideki iki erkeği de çok sevdim ama Juliette babe seni değil..





0 yorum:

Yorum Gönder