7 Ağustos 2016

,

Tarihi Aşk & Genç Yetişkin Roman Önerilerim

Herkese yeniden merhabalar! İnstagram hesabımdan ve blogumdan kitap yorumu girmediğim zaman hep yine tarihi aşk turfanına kapıldım diye belirtiyorum. Her ay kesintisiz hem historical hem de yetişkin türünde aşk romanları okuyorum. İki türü de çok seviyorum. Aslında genç yetişkin konusunda iki türü de ayrıca açıklayacağım; yani genç yetişkin ve yeni yetişkini. Öncelikle neden bu türleri çok sevdiğimi bir kısaca özet geçeyim. Küçüklüğümden beri nasıl sinema sevdalıysam ortaokul itibariyle içimde bastırmadığım bir aşk romanı sevdası da vardı. Ardından fantastik aşk romanlarına yönelsem de benim için her zaman en sevdiğim aşk romanı türü saf tarihi aşk olmuştur. Fakat tarihi aşk kitabı konu oldu mu manyak seçici bir okuyucuyum. Bu yazımda da genç yetişkin kitapları ve tarihi aşk romanları hakkında düşüncelerimi, önerilerimi ve yazar deneyimlerimi sizinle paylaşacağım. Kısacası uzun bir yazı olabilir! Umarım bu türleri merak eden okurlara yararım dokunur.

İlk olarak tarihi aşk romanları hakkında konuşalım. Benim bu türde en çok önem verdiğim şey yazarın beni sarsmasıdır. Tek ana konu aşk olduğu için yazarın bunu öyle hissettirmesi gerekir ki anca beğenirsiniz. Bu yüzden karakterlerdeki mantıktan, betimlemeye ve kurguya kadar kitaptaki her şey benim için puan kırma sebebidir. Genelliğe uyan bir genç kız olduğum için en sevdiğim tarihi aşk romanı konusu kesinlikle nefretle doğan aşklar. Fakat ne yazık ki çok fazla yazar bu konuda beni sarsmıyor. Bir yandan sonra bu intikam vs. nefret dolu aşk beklenmedik bir şekilde karakter sayesinde yumuşuyor. Bu yumuşama olayı çok hızlı gelişiyorsa kitap gözümden düşüyor ne yazık ki. Ama fena süründürüyorsa manyak beğeniyorum. Tarihi aşk romanı okumaya ilk başladığımdan beri psikopat ruhum her zaman romandaki genç kızın iliklerine kadar acı çekmesini ister. Öyle ki bununla birlikte benim de tüylerim diken diken olup boğazıma bir yumru oturur. Bana bu hisleri yaşatan mükemmel hisleri size tabii ki önereceğim. Tarihi aşk romanları elbette gerekecek kadar yakınlaşma bölümleri içeriyor. Zaten genç yetişkin okuyanlar bunu asla takmaz ama yine de şayet rahatsız oluyorsanız ve tarihi aşk romanlarında da yakınlaşma kısımlarının genç yetişkin romanlarında ki kadar ağır geçtiğini sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Kesinlikle tarihi aşk romanları bu konuda daha ılımlıdır.


Ayrıca intikam vs. nefretin ana konu olduğu kitapların yanı sıra en çok sevdiğim diğer kitaplar beni eğlendiren ve okumayı çok severek devam etmemi sağlayan espride nefis anlatıma sahip kitaplardır. Bu kitapların genelliğinde de erkek karakter soğuk olur, fakat genç kızın hareketleri ve buna karşılık okuduğumuz tepkiler kıkırdamamızı bile sağlayabilir. Bunun dışında da her konuda tarihi aşk romanı okumayı çok seviyorum ama belirttiğim gibi benim favori konularım bunlar oluyor. Zaten o kadar fazla tarihi aşk okudum ki artık bu türde bir kitaba 4 puan vermek benim için büyük bir şey oluyor. Ayrıca bu türde 200'den fazla kitap okudum fakat tam puan verdiklerim 25'e ancak ulaşabilir. O zaman önerilerime geçelimm. Benim okuduğum ilk tarihi romanları boş verin, biraz ağır kaçabilir. Benim size ilk önerilerim bu işin kraliçelerini biraz daha ileriye bırakmanız. O yüzden Anna Campbell, Julia Quinn, Kat Martin, Maya Banks, Kathryn Kramer, Elizabeth Hoyt, Lisa Kleypas gibi yazarları okumanız. Bu yazarların çıkan tüm kitaplarını okudum ve favorilerim arasında kesinlikle. Ama eğer bu türe keskin bir şeylerle başlamak istiyorsanız buyurun efendimmm. Monica Mccarty, Sophie Jordan, Judith Mcnaught, Brenda Joyce, Nicola Jordan, Kathleen E. Woodiwiss, Cathy Maxwell ve Rita Hunter. Bu saydığım yazarlar benim canımı okumuştur. Kitaplarında yaşadığım o duygu geçişlerini hala hatırlar ve canım sıkılıp beni etkileyen tarihi aşk romanı okuyamadığımda tekrar bu yazarların kitaplarını açar okurum. Julie Garwood da çok iyidir fakat o yazarın kitaplarının bazılarını çok uzun ve ağır buluyorum. Yine de okumanızı öneririm. Düğün, En Güzel Hediyem, Ödül, Gelin gibi kitapları çok ama çok güzeldir. Zaten favorilerimi verdiğim yazarların tüm kitaplarını göz kırpmadan okuyabilirsiniz.


Bu türlerin daimi okuyucusuysanız vay halinize! Çok fazla tarihi aşk romanı okumuş olarak bir zamandan sonra berbat bir duruma düşüp kitap için yalvarıyorsunuz. Bu türün baba yayınevleri Epsilon vs. Pegasus'dur fakat kendileri son zamanlarda ne yazık ki daha büyük genişliğe hitap eden kitaplara öncelik vererek çok sevdiğimiz tarihi aşk roman yazarlarının kitaplarını çevirmeyerek bizden esirgiyorlar. Bu yüzden bir zamandan sonra güzel bir aşk romanı okuduğunuzda veya beklediğiniz bir yazardan yeni bir kitap çıkınca kalbiniz pır pır eder ve çığlığı basarsınız. Mesela ben Brenda Joyce'un son kitabı Gülün Sözü kitabıyla Elizabeth Hoyt'un son çıkan kitabının ekitap hali internete düştüğünde muhtemelen yarım saat kesintisiz çığlık atacağım mutluluktan. (Brenda Joyce'un kitabı ben bu yazıyı yayınlayana kadar çıktı. Ve on dakika çığlık attım ekitabını gördüğümde.) Ayrıca bu türde en eski kitapları bile araştırdığınız sürece ekitap olarak bulabilirsiniz. Bu türün ekitap konusunda çok geniş bir arşive sahip olması insanı mutlu ediyor çünkü türleri, kapakları ve içerikleri nedeniyle satın alınmaktan ziyade de ekitap okumak tercih ediyor genellikle.


Son olarak bu benim en en çok sevdiğim yazarları ufaktan öveyim. Başta Rita Hunter'ı öneriyorum. Çünkü bu kadın bambaşka bir şey. Yazarın Tatlı Tuzak ve Kalbimi Çaldın kitaplarını o kadar manyakça beğendim ki ikisini de beşer kez okudum ve her seferinde gözlerimi doldurup berbat bir ruh haline girdim. Mis gibi dram kokan, aşırı nefret barındıran mükemmel iki kitabıdır gözümde. Bir de Ruhun Ateşi kitabı bana çok fena dokunmuştu, orada da kız karaktere fena üzülmüştüm. Sonra Judith Mcnaught'dan Düşler Krallığı ve İçinde Aşk Saklı kitaplarında beni bir güzel ağlatmıştır. Ayrıca Sonsuza Kadar, Seni Beklerken, Sonsuza Kadar kitapları da büyük favorilerimdendir. Ve gelelim tüm kitaplarını art arda okuduğum Brenda Joyce'a. Yazarın en ama en çok beğendiğim ve dört kez okuduğum kitabı Maskeli Balo'dur. Bunun dışında Bir Avuç Aşk, Yemin, Kaçak Gelin, İmkansız Aşk, Kusursuz Gelin, son kitabı olan Gülün Sözü ve tabii ki Tehlikeli Aşk canı gönülden bayılıp önereceğim kitaplarıdır. Kathleen E. Woodiwiss benim geçen yaz kitap okumaya başlamamı sağlayan yazardır. Kurt ve Kumru kitabına o kadar ölüp bitmiştim ki ona benzer bir kitap var mı diye kız kardeşimin başının etini yemiştim. İhtiras Çiçeği, Sonsuza Dek Kollarında da ayrı çok güzel kitaplarıdır. Sophie Jordan zaten Düğün Gecesi kitabıyla ünlüdür. Onun dışında tüm kitaplarını da okudum ve hepsini öneririm. Nicola Jordan da Ahlaksız Teklif kitabıyla ünlüdür, diğer kitapları da çok güzeldir. Cathy Maxwell, ve Monica Mccary de bu saydıklarımdan sonra çok sevdiğim favori yazarlarımdır ve tüm kitaplarını okudum.


Gelelim genç yetişkin ve yeni yetişkin türüne. Bu türde tarihi aşk romanlarından daha acımasızım. Bu türde tam puan verdiğim çok az kitap vardır ve onları da sizlerle paylaşacağım. Her ne kadar bu türde puan kırmaya çok meraklı olsam da okumayı da çok seviyorum ve okumaktan vazgeçemeyeceğim türlerden biri kesinlikle. Ne yazık ki bu türde aşırı detaylı yakınlaşma bölümlerinin anlatımı vardır. Ve son zamanlarda instagram'da da aktif olduğum için bu durumdan rahatsız olanları ve özellikle olduğunu altını çizerek belirtildiğine defalarca kez tanık oldum. Ben asla bir kitaptan o sahneleri barındırdığı için puan kırmam. Beni delirten şayet sadece karakter gerizekalı çıkıp aklı fikri o durumda olursa. Bu türde özellikle seri kitaplarını daha çok beğeniyorum çünkü tek bir kitapla okuyucuyu etkilemek kolay olmuyor. Ve ne yazık ki bu türlerde manyak bir klişe anlayışı var. Okuduğum 100 kitaptan yarısından çoğu klişelerle dolu. Benim de bayıldığım kısım yazarın klişe yazdığı halde kendini bir şekilde bu durumdan sıyırmayı başarabilmesi. Bu yüzden bu bahsettiğim klişe turunun kazanı kesinlikle Colleen Hoover ve Anna Todd! Kendileri genç yetişkinden ziyade yeni yetişkin yazarları. Colleen Hoover'in ileri derece rahatsız olabileceğiniz tek kitabı Çirkin Aşk. Onun dışındaki tüm kitaplarını İngilizce bile okudum fakat o kitap kadar detaylı olduğuna şahit olmadım. O yüzden Colleen Hoover deyince aklınıza hemen detaylı bölümler gelmesin, istediği zaman kitabın kurgusuna göre o durumu detaylı yazıyor sadece. Anna Todd'un After serini geçen yılın sonunda bitirmiştim ve ilk kitap klişelerle dolu olduğu halde son kitaba kadar seriyi çok sevip son kitap da bittiği için deli gibi ağlamıştım. Anna Todd'un en çok sevdiğim özellikleri betimlemeleri ve akıcı yazmasıydı. Buna artı olarak gerçekten aşkı çok güzel anlatmıştı. Hele de Hardin'in Tessa için gösterdiği değişimler... durun ağlatacaksınız beni şimdi yine...


Genç yetişkin de favori serilerim Grinin Elli Tonu ve Blackstone serisidir. Yeni yetişkin türünde de Hiçliğin Kıyısında, Off-capmus serisi, Başka Dilde Aşk, Maddox serisi (özellikle son kitabı Tatlı Ateş) favorilerimdir. Umarım bu türler konusunda öneri ve detay isteyenlere yardımcı olmuştur. 

32 yorum:

  1. Histlerde ortak sevdiklerimiz olsa da benim en sevdiğim yazarlar senin başlangıç için tavsiye ettiğin grupta sanırım;Julia Quinn,Julie Garwood,Lisa Kleypas,Anna Campbell,Elizabeth Hoyt,Rita Hunter ve Kathleen E. Woodiwiss. :)

    Julia benim bu türe başlama sebebim,sanırım bu yüzden diğer yazarlardan hep ayrıdır bende.Julie de okuduğum üçüncü yazardı ve ilk okuduğum İskoç kitaplarıydı bu yüzden o da ayrıdır benim için. :)

    Monica Koridor'dan ilk çıktığı zamanlarda iki kitabını okumuştum ve pek sevemedim.Kitap beni içine çekemedi o yüzden yazarla
    pek yıldızımız barışık değil.Gerçi ilk okuyalı 6 yıl falan olacak,belki şimdi okusam farklı düşünebilirim.Bir ara yeniden bir kitabını okusam fena olmaz. :D

    Cathy Maxwell'de öyle.Yayınlanan ilk kitabını okumuş ve beğenmemiştim açıkcası.Zira Julie'nin İskoçlarını okuyunca Aşkı Sende Buldum bana yavan gelmişti.O yüzden hiç yanaşmadım yazara.
    Sonraki kitaplarında durum nedir bilemiyorum tabi. :)

    Nicola'nın Ahlaksız Tekliften sonra diğer kitaplarını okumadım nedense,sanırım ilgimi çekmediler.

    Brenda'nın son kitabı hariç bütün kitapları var bende ama daha başlamak nasip olmadı.Yazrı çok sevenlerde var,tam tersi tarzını sevmeyenlerde.Ama başlayacağım bir ara.

    Sophie'nin kitaplarını da bu sene toplamaya başladım,muhtemelen sahaf festivalinde bende olmayanları da alınca okumaya başlarım.

    Judith'in bütün kitaplarını okudum ama yazar açıkcası benim için vazgeçilmezlerden değil.Kız karakterleri o kadar uyuz ki okurken saçını başını yolasım geliyordu. :D
    Sevdiğim bir kaç kitabı vardır.Onlarda kitaplığımda duruyor ama yine de ilk söylediğim yazarlar gibi defalarca okuyacağım yazarlardan değil.

    Gerek Epsilon,gerekse Pegasus maalesef bu türe gerektiği önemi vermiyor.Pegasus yine diğer türleri de çıkarıyor yavaş,bir takvimleri var diyelim ama Epsilon'un ne yaptığı belirsiz sinir bozucular ama yine de
    sevdiğimiz yazarlar olduğu için mecbur takip ediyoruz. *-*

    Benim bu türü okumaya başladığım zamanlarda tek tük çıkıyordu bu tür,bu yüzden çıkanları merakla,heyecanla bekliyor ve çıkınca hemen alıp okuyorduk.Çoğunlukla seviyorduk da.Ama bir ara popüler olunca bütün yayınevleri çıkarmaya başladı.Kitaplar çoğalınca doğal olarak hayal kırıklıkları da arttı.En azından benim için.
    Bu yüzden bir süre sonra bende seçici olmaya başladım.Sevdiğim yazarlar dışında çıkan kitapları almadım ama en sevdiği tür historical romance olan biri elbette buna ne kadar dayanabilir. :D
    Kitaplığımda kendisi keşfetmemi bekleyen bir çok yazar oldu zamanla.Okudukça beğenmediklerimi kitaplıktan alıyorum.Bazıları beni hiç beklemediğim şekilde olumlu yönden şaşırtsa da bazıları da maalesef hayal kırıklığı...

    Söz konusu historical romans olunca destan yazabilirim o yüzden bu kadarla keseyim yorumumu en iyisi. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Brenda Joyce'a bir an önce kesinlikle başlamalısın. Judith'in tüm kitaplarını okumadım ama cadaloz kız karakterlerini bile seviyorum :D Keşke yine bu türler zirvede olsa da yayınevleri kapışsa. Artık bu çaresizlik yüzünden İngilizce tarihi aşk okumaya başlayacağım yakında :(

      Sil
  2. çok faydalı bir yazı olmuş. emeğine sağlık.

    tarihi aşk romanlarını ben de çok seviyorum ama bu türde sadece iki yazarı okudum. önce Judith Mcnaught'ın kitapalarını okudum. sonsuza kadar, sen gelmeden önce, mutluluk, cennet ve kusursuz kitaplarını çok severim. sonra julia quinn'le tanıştım ve onu daha çok sevdim. kitaplığımda julia garwood'un 5-6 kitabı var ama henüz hiçbirini okumadım. senin önerdiğin kitaplardan okumaya başlayacağım.

    diğer yazarları da zamanla keşfetmek istiyorum çünkü bünyem ayda bir bu türden kitap okumak istiyor. insanın ruhuna iyi geliyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yararım dokunduysa ne mutlu bana. Umarım önerdiğim kitapları da beğenirsiniz :)

      Sil
  3. Slm yarcimci olursaniz cok sevinirim . Yillar once kitap okumustum yazari ve ismini hatirlamiyorum tekrar okumak istiyorum. Hatirladigim konusu şu kizin abisi bas erkek karakterin dusmanidir onu tutsak eder . Kiz abisinin tacizlerine maruz kalir onun ne kadar acimasiz oldugunu bilir . Ve adami kurtarmaya karar verir . Adami kurtarirken ayaklarinin donmus oldugunu fark eder ve karnina bastirir ayaklarıni aklimda bunlar kalmis bide adam kizi yayinda goturur . Kiza asik olur kizda ona kiz dağda bi kurdu besler vs vs ve sonunda o kurt kizi kurtarir lutfen ismini yada yazari bilirseniz soylermisiniz

    YanıtlaSil
  4. Tesekkurler 😄cok sevindim

    YanıtlaSil
  5. Slm yine ben bi konu anlatip yine kitap ismi ogrene bilir miyim







    Kizin acilen evlenmesi gerekiyordu ve o adamin kapisini caldi.adamin maddi durumu kotu oldugundan zengin bir varise hayir demezdi.kizin sakladigi sir ise sagir olmasiydi.dudak okuyarak insanlari anlayip konusuyordu.hatta bir suca dudak okuyarak tanik oldugu icin basi belaya giriyordu




    Hatirladigim konu bi biliyorsaniz simdiden tesekkurler aradim bulamadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle rica ederim :) Bu sorduğunuz kitabın ismi de Sessiz İntikam

      Sil
  6. Teşekkürler aradim buldum yoksa uyuyamazdim bu gece taktimi takiyorum okuduklarimi liste yapmıyorum kitaplari da dagitiyorum saga sola sonra ara dur saolun size de coj tesekkurler

    YanıtlaSil
  7. Merhaba lisa kleypas wallflower serisi gibi seri onerebilirmisin lütfennn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bu yazım da öneri üzerine :) Julia Quinn Bridgenton serisini öneririm

      Sil
  8. Yalnız değilmişim bu sevdada seviniyorum böyle olunca (:
    Garwood , ahh ben çok severim kendisini. Okumadığım iki kitabı falan kaldı sanırım.
    Bu işlerede Judith ile başlamıştım. Ne güzel günlerdi. Keşke hafızamdan tüm kitaplarını silebilsem ve yeniden başlayabilsem.
    Söylediğin yazarlardan okumadıklarım var gidip biraz haklarında araştırma yapayım ve bulabilirsem de kitaplarını indireceğim.
    Çok yararlı bir yazı olmuş.
    Teşekkürler (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederimm. Rita Hunter okumadıysan efsanedir :)

      Sil
    2. Maalesef onun da çoğu kitabını okudum :(
      Yazar bulamıyorum şu sıra.
      Ama Brenda Joyce'n okumadığım bir sürü kitabı var onla devam edeceğim. Ve Monica'da dikkatimi çekti. İskoçlarla içli dışlı sanırım ^^ (ki bu en sevdiğim şey)

      Sil
  9. Üç gün önce bir Tayland dizisi bitirdim ismi Kluen Cheewit dizinin aşırı etkisinde kaldım(konu olarak nefretle başlayan bir aşk) dizinin etkisinden çıkmak için bir romana başlayayım bari dedim ve bu yazıya denk geldim. Ve resmen inanamıyorum! Ben genelde okuduğum kitapların yazarlarına bakmayı unuturum. Rita Hunter kitaplarına bir bakayım deyince aslında bir kitabını okuduğumu fark ettim :) Judith Mcnaught'un Kusursuz kitabıyla Cennet kitabının aşığıyımdır yazmamışsın en müsait zamanda okumanı tavsiye ederim. Off-campus serisine ayrı vurgunum onun kadar eğlenceli güzel bir seri daha bulamadım eğer aklında varsa söyler misin lütfennn :) Seni keşfettiğime çok sevindim önün açık olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi yine aynı yazıyı okumaya girince Maddox serisi kısmına hiç dikkat etmediğimi fark ettim. Tatlı Belayı okuyup aşık olmuştum şimdi de Ayaklı Belayı okumaya karar verdim(Çünkü Travis Maddox bebeğim) ve gerçekten tam anlamıyla Tatlı Bela tadında bir kitap okumak istiyorum bunun için ne kadar uyar bilemesem de After serisini indirdim onu okuyacağım (:

      Sil
  10. Aaaaggaaga tek olmadığımı bilmek cok guzel ustelik brenda nin butun kitaplarini bitirdigim icin boslukta kalmistim simdi okuyacak bi suru oneri kitap var cok mutlu oldum su an bu arada brenda nin gonulcelen ve gulun sozu kitabi efsaneydi ben bayildim��������

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. En güzel aşk kitapları arayanlar için en güzel aşk romanları şeklinde bir liste hazırladım ve paylaştım. Tıklayın ve inceleyin >>> en güzel sürükleyici aşk kitapları

    YanıtlaSil
  13. Merhaba modern bir aşk masalı olarak önerdiginiz bir kitap var mi

    YanıtlaSil
  14. Bende beğendiğim ve yeniden okumak istediğim bir kitabı arıyorum konusu bir iki yıl kadar tutsak edilen ve işkence gören bir savaş kahramanın kuzenlerinden kaçan bir kıza yardim etmesi vardı.adam kimseye dokunamıyor ve dokunulmasına dayanamıyordu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir kitabı okuduğumu hatırlıyorum ama ismini ne yazık ki çıkaramadım bir türlü. Şayet hatırlarsam mutlaka buradan yazarım :)

      Sil
  15. Bu kitapları e-kitap olarak nerede bulabiliriz? Özellikle tavsiye ettiğin bir site var mı?

    YanıtlaSil
  16. Merhaba tarihi bir roman arıyorum kitabın başında leydi bir rüya görüyordu sahil kenarında bir adamla olduğunu uyandığında okuduğu kitabı hayal ettiğini farkediyor böyle çok roman okuyan bir kadındı ilerleyen sayfalarda asıl erkeğin kardeşi bu kadını kaçırıp bir şey içiyordu sonra asıl erkek gelip kadını kurtarıyor başına bir şey gelmesin diye sabaha kadar yanında duruyordu kız uyanınca adama silah çekiyordu ve yanlış hatırlamıyorsam bacağından vuruyordu biliyorsanız yardımcı olur musunuz lütfen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece, merhaba. Yorumunuzu okudum ve bir arkadaşıma sordum. Aradığınız kitap Nicole Jordan'ın yazdığı Şehvetin Esiri olabilir mi?

      Sil
  17. Merhaba, yıllar önce okuduğum fakat kitabın ismini ve yazarını hatırlamadığım bir tarihi aşk kitabı vardı. Hatta seri olarak yayınlandı. Bu kitabın konusu şöyleydi; 1700'lü yılların İngiltere'sinde kadınlar yüksek okula gidemezdi. Kırsal kesimde yaşayan taşralı bir kızın, zihinsel engeli olan erkek kardeşine okuma fırsatı doğdu. Onun yerine kız kardeşi erkek kılığına girerek okula gitti ve orda erkeklerle aynı odalarda uyumak zorunda kaldı fakat banyoyu kullanamadığı için gölde yıkanıyordu. Okulda genç eğitmenlerden birisi kızı gerçekten erkek sanıp onun görünüşünden ve tavırlarından çok hoşlandı fakat kendisinin hemcinsinden hoşlanmasından bir hayli utanıp okulu bırakmak istedi. Sonlara doğru gerçeği öğrenince sevgili oldular. Tam ayrıntılı anlatamadım ama bu şekildeydi. Eğer siz biliyorsanız yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  18. Merhaba geçen yıllarda 1760'lı yıllarda Amerikada geçen 3 kitaplık bir seri okumuştum. İskoçyadan sürgün edilen 3 eekek kardeşin hikayesini anlatıyordu. Büyük kardeş tuzağa düşürülüyor ve şantajla İngilizler adına Fransızlarla savşmak zorunda kalıyorlar. Bu seriyi biliyor musunuz ? Yardımcı olusanız sevinirim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pamela Clare ın uc erkek kardesı anlatan Teslımıyet, Gunahkar, Aska adanmış bir gün dedıgıniz seri

      Sil