28 Mayıs 2016

,

Winter - Marissa Meyer | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Winter
Orijinal Adı: Winter
Yazar: Marissa Meyer
Yayınevi: Artemis
Sayfa Sayısı: 798
Çıkış Tarihi: Nisan 2016
Goodreads Puanı: 4.54/5
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
Bu masallarda mutlu sonu kadınlar yazacak!
Ay halkı, yüzündeki yara izlerine aldırmadan zarafeti ve nezaketiyle hepsini büyüleyen Prenses Winter’a hayrandı. Herkes, genç Prenses’in, üvey annesi Kraliçe Levana’dan çok daha nefes kesici bir güzelliği olduğunu düşünüyordu.
Winter, üvey annesinden pek hoşlanmıyordu. Eh, bunda Levana’nın, genç ve güzel Prenses’in çocukluk arkadaşı ve yakışıklı saray muhafızı 
Jacin’e duyduğu hisleri onaylamamasının da etkisi vardı tabii. Ancak Winter, Levana’nın sandığı kadar zayıf biri değildi ve yıllardır üvey annesinin isteklerini görmezden gelmeyi başarmıştı.
Winter, sayborg mekanik ustası Cinder ve arkadaşlarıyla birlikte belki de büyük bir devrim başlatacak ve uzun süredir gizliden gizliye süren bir savaşı nihayete erdirecekti.
Cinder, Scarlet, Cress ve Winter; Kraliçe Levana’yı alt edip kendi mutlu sonlarını yazabilecek mi?
Yine bir seriye veda ediyorum. Ay Günlükleri serisi benim bu yılın başlarında ilk üç kitabını üst üste süpürdüğüm bir seriydi ve Cress favorimdi. Winter'ı da çok seveceğimi biliyordum çünkü Winter'in zaten çoğu kısmını İngilizce okuyup o zamanlar İngilizcemi yeterli olmadığını düşünüp Türkçesini beklemeye karar vermiştim. Öncelikle kitap çok güzeldi, harikaydı. Karakterlerin hepsini ayrı seviyorum zaten. Benim seride favori kızım Cress'di. Çünkü onun içine kapanık aşık halleri Cress kitabını okurken beni çok eğlendirmişti. Throne da favori erkek karakterimdi. Wolf'u da çok seviyorum ayrıca. Kai bir tık daha geride kalıyor nedense. Bu kitapta İngilizce okurken de beni rahatsız eden olay yine ortaya çıktı. Aslında ortasına geldiğimde bu kitaba tam puan vermeyi düşünmüyordum çünkü gerçekleşecek olayın bu kadar uzatılması, karakterlerin sürekli ayrı kalmaları beni çok sıktı. Son yüz sayfaya kadar aynı şeyi düşünüyordum ama elbette beklediğim olay çok güzel bir şekilde işlendiğinde kalbim dayanamadı ve tam puan verdim. Bu kitapta beni aşırı rahatsız eden bir şey mevcuttu ne yazık ki. Kitabın çevirisinde hiçbir yazım hatası yoktu ve çok detaylıydı fakat bizim Türkçe'de laka luka kullandığımız tüm terimler mevcuttu. Bu durum beni çok baydı çünkü normalde Marissa Meyer'in kalemini İngilizce okuduğum kadarıyla biliyorum ki seriye espri katmayı çok amaçlamamıştı. Ama çeviride fütursuzca sürekli ama sürekli bizim dilimizde kullandığımız espri terimleri vardı ve benim açımdan aşırı sırıtmıştı. Bu durum kitabın sonuna kadar beni rahatsız etti. Ayrıca çoğu esprininde çeviride geçmediği halde eklendiği kanısındayım, çünkü İngilizce okurken bazı cümleleri daha kısa hatırlıyorum.
Seriye veda kitabı olarak çok güzeldi ama bu kadar uzatmamalarını beklerdim. Tamam, gerçekten imkansız bir şeyi başaracaklar ama bu kadar koşuşturmaya gerek var mıydı deyip durdum. Olaylar çok uzatılmıştı ve ben sadece son yüz elli sayfada büyük bir heyecan yaşayarak satırları okudum. Onun dışında son kitapta beklediğim olaylar gerçekleştiği için çok mutlu oldum. Özellikle Wolf ile Scarlet'in kavuşması ve Cress ile Throne arasındaki durumun açıklığa kavuşması gibi. Ayrıca benim bu seriye dair en ama  en çok sevdiğim şey yazarın bizim bildiğimiz masallarla bu kadar harika bir şekilde kitap karakterlerini bağlantılı yapabilmesiydi. Winter'da elma yüzünden zehirlenme konusu çok güzel ve orijinal yazılmıştı. Ayrıca serinin artı yönlerinden biri dört tane ayrı ayrı harika aşk hikayesini okuyabilmemiz. Bu durum seriyi daha güzel yapıyor ve son kitapta Winter ve Jacin'in arasında geçenleri okumayı da çok sevdim. Eğer son yüz elli sayfa beni gerçekten heyecanlandırmasaydı puanımı kırabilirdim ama o sayfalara ve tabii ki harika sonu için tam puanı hak ediyor. Ayrıca işaretlediğim çok güzel satırlar vardı, alıntı paylaşmak için sabırsızlanıyorum. Seriye başlamadıysanız bir an önce başlamanızı da öneririmmm.

4 yorum:

  1. Şuanda Cress'i okuyorum çok heyecanli ilerliyor aslinda Winter icin de sabirsizlaniyorum.Yorumunu okuyunca daha cok merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cress ve Winter benim gözümde serinin rn güzel kitapları :)

      Sil
  2. Fotoğraflar yine çok güzel :)) Seri okumayı çok sevmiyorum ama belki bir gün okurum ^^ Ellerine sağlık

    YanıtlaSil