25 Mayıs 2016

,

The 100 Eve Dönüş - Kass Morgan | Kitap Yorumu

Kitap Adı: The 100 Eve Dönüş
Orijinal Adı: Homecoming (THe 100 #3)
Yazar: Kass Morgan
Yayınevi: GO KİTAP
Sayfa Sayısı: 328
Goodreads Puanı: 3.96/5
Benim Puanım: 3,5/5
Arka Sayfa;
100 ekibi Dünya’ya inişlerinden haftalar sonra nihayet bir düzen kurmayı başarmıştır ama Kolonicileri taşıyan yeni iniş gemilerinin Dünya’ya gelmesiyle birlikte, hassas dengeler yavaş yavaş bozulmaya başlayacaktır.
Dünya’ya acil iniş yapan Koloniciler arasındaki GLASS yeni bir başlangıç umuduyla geldiği bu gezegende, hayallerindekinden çok farklı gerçeklerle karşı karşıya kalacaktır. Yaralı Koloniciler için canla başla çalışan CLARKE’ın aklında tek bir şey vardır: Dünya’da bir yerde yaşama ihtimali olan anne ve babasını bulmak. Wells, Yardımcı Şansölye ve muhafızlarının gelişiyle sarsılan otoritesini korumaya çalışırken Bellamy geride bıraktığını sandığı suçuyla yüzleşmekle kaçıp gitmek arasında bir seçim yapmak zorunda kalacaktır. 100 ekibi ya Dünya’da buldukları özgürlükleri için mücadele edecek ya da sahip oldukları her şeyi ve sevdikleri herkesi kaybedecektir.
Bir seriye daha veda ediyorum. The 100 serisi çoğunluğun aksine benim severek okuduğum bir seriydi ve final kitabından büyük umutlarım vardı. Umutlarımın çoğu hayal kırıklığına uğrasa da kitabı severek okudum. Eleştiride bulunacağım kısmı çok fazla var. Bu kitapta sevdiğim şeyler yine akıcı olması ve heyecanı elden bırakmamasıydı. Tabii ki sonu da çok güzeldi ama benim bir finalden beklediğim satırları önüme sermedi. Öncelikle yazarın dili bu kitapta beni çok boğdu. Yazarın dilinden kastım karakterlerin iç sesini okuduğumuz satırlar. Onun dışında gerektiği yerde detay verip gerektiği yerde uzatmadan ve heyecanlı bir şekilde yazarak elinizden bırakamayacağınız bir kalemi var. Ama bu kitapta gözüme batan fazlaca şey oldu. Öncelikle bildiğiniz üzere Wells ile Clarke önceden sevgiliydi. Clarke'in sevgisi neyse de Wells'in ona olan aşkı baya manyak bir şekilde derindi. Ama Wells ile Clarke'in çok hızlı bir şekilde ayrı kalmaları ve Wells'in tanıştığı yeni bir kız sayesinde Clarke'i hemen artık arkadaş gözüyle gördüğünü söylemesi aşkı için o manyakça yaptığı şeyleri sineye çekmemi sağlamadı elbette. Biraz daha neden savurup o kısmı daha mantıklı yapmasını beklerdim yazarın. Ayrıca zorlama bir şekilde sevdiğim bir karakterin seriye veda etmesi ve bunun karşısında spoiler olmasın diye vermediğim ismin daha yeni tanışmalarına rağmen "kalbimi çıkarayım da o yaşasın" diyerek ağıt yakması da bana çok gerçekçi gelmedi. Bunlara ek olarak suçlanması gereken karakterlerin tekrar tekrar öldü ölecek öldü ölecek kurtulmaları ve yazarın sanki biz gerçekten öldüklerini yiyecekmişiz gibi son otuz sayfada yine aynı şeyi yapması da sinirimi bozdu.
Birkaç eleştirim daha mevcut. Onlar da yazarın en heyecanlı kısımları son elli sayfaya sığdırması ama yine de aklımda soru işaretleri kalması. Bir de kitapta geçen karakter sayısı 25'i geçmez sanırım ve hatta daha az bile olabilir. Ama burada 100 kişi koloniler ve 300den fazla dünyalı ve de son olarak dünyaya inan binlerce insanı anlatıyoruz. Karmakarışık olsaydın da mantıklı olsaydın dedim bir ara. Bir de yazarın tekrar tekrar bazı terimleri kullanması; "derken her yer karanlığa büründü" gibi. Bu terim rahat serinin yarısının bölümlerinde geçti ve sıktı artık. Heyecanlı olması için yazılıp durması bana yavan geldi. Bu kadar batırdım ama beni üzen ilk iki kitabı bu kadar beğenmeme rağmen son kitabın istediğim gibi çıkmamasıydı. Daha kalın olup daha tatmin edici olmasını beklerdim. Seride favorim ilk kitap oldu. Son kitap için en düşük puanımı kullanacağım ve yine de aklıma geldiğinde severek önerebileceğim bir seriydi. Eleştirdiğim kısımlar daha az olsaydı puanım artardı elbette. Ayrıca çevirisi çok dikkatliydi, sanırım hiç çeviri hatası bulamadım. Benim bu seride en çok sevdiğim karakter Glass ve Bellamy oldu. Seri için ortalama puanım ise 4 oluyor. Karşılaştırabileceğim çok fazla seri olduğu için bu kadar çok eleştiriyorum. Son kitabı da beğenerek okudum, belirttiğim gibi istediğim kadar sevemedim. Merak ediyorsanız seriye başlamanızı da öneririm. Kitap serisini bitirdiğim için hemen dizi serisine başlayacağım :)

3 yorum:

  1. Bu seri benimde önce beğenip son kitapta pişmanlık duymama sebep olan bir seri oldu. Ama bence, kendi yorumumda da yazdığım gibi bu seriyi kalemi daha sağlam bir yazar yazsaydı kitaplar daha sağlam olurdu diye düşünüyorum. Bana anlatım çok basit gelmişti çünkü okurken.. Zevklerimiz bu konuda ayrıldı sanırım :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yazarı daha iyi olsaydı kesinlikle seriye olan bakışım değişebilirdi. Ayrıca son kitapta ben de hayal kırıklığına uğradım ne yazık ki

      Sil