25 Nisan 2016

, ,

Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe - Benjamin Alire Sáenz | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe
Yazar: Benjamin Alire Sáenz
Dili: İngilizce
Sayfa Sayısı: 359
Çıkış Tarihi: Şubat 2012
Goodreads Puanı: 4.33/5
Benim Puanım: 5/5
Arka Sayfa;
Aristotle is an angry teen with a brother in prison. Dante is a know-it-all who has an unusual way of looking at the world. When the two meet at the swimming pool, they seem to have nothing in common. But as the loners start spending time together, they discover that they share a special friendship—the kind that changes lives and lasts a lifetime. And it is through this friendship that Ari and Dante will learn the most important truths about themselves and the kind of people they want to be.
"How could you have married that guy?"
She smiled and combed my hair with her fingers. That was always her thing. She looked straight into my eyes and said calmly, "Your father was beautiful." She didn't even hesitate.
I wanted to ask her what happened to all that beauty.
Yapmayın böyle güzel kitaplar. Bana fena dokunup ta kalbimi acıtıyor güzelliğiyle. Karakterler, konu, konunun işlenişi, yazarın sade ama manyak derin kalemi hepsi harikaydı. Beğenirim diyordum ama bu kadar beğeneceğimi hiç düşünmüyordum. Hele de ağlayacağımı hiç sanmıyordum. Kitabın henüz ortasına gelmeden gözlerim hafif dolmuştu ama kitap boyunca bana o kadarının yeteceğini sanıyordum. Ama son elli sayfa boyunca resmen sürekli ağlayıp durdum. Kitabın sonuna geldikçe bitmesin diye satırları tekrar tekrar okudum. Öyle güzeldi yani.

As Dante was watching me search the sky through the lens of a telescope, he whispered, "Someday, I'm going to discover all the secrets of the universe."
That made me smile. "What are you going to do with all those secrets, Dante?"
"I'll know what to do with them," he said. "Maybe change the world."
I believed him.
Ana konusunda iki erkek karakteri baz alan hiçbir kitap okumadım henüz. O yüzden sevecek miyim sineye çekebilecek miyim diye merak ettim. Ayrıca konu üzerinden bildiğim üzere farklı bir aşk hikayesine değiniyordu. Ama inanın, o aşk hikayesinden ziyade. İki insanın birbirlerine olan dostluğunun ne kadar güzel olabileceğini okuyoruz. O yüzden bu kitabı okurken kendimce yükselttiğim tabularımı da bazı konular hakkında yıkabildim az çok. Bana bir şeyler kattığı için ayrı mutluyum. Karakterler arasında seçim yapamam. Çünkü Aristotle yani Ari beni çok ama çok etkiledi. Onun yüzünden nasıl ağladım anlatamam. Hele de babasıyla arasındaki mesafeli ilişkiyi okumak her seferinde kalbimi acıttı. Dante'ye karşı olan dostluk kavramı ve buna karşılık yaptıklarını okumak çok güzeldi. Dante'yi ayrı çok sevdim çünkü gerçekten o Dante'ydi. Ari'nin dediği gibi kim Dante Qintana'yı sevmez ki? Dante'nin duygusal yapısı ve Ari'nin sert mizacı her ne kadar birbirine zıt olsa da ortaya çıkan dostluk kavramını okumak çok hoşuma gitti. Ayrıca sadece Dante ve Ari değil, aileleri arasında geçen diyolaglar kendini öyle güzel okutturdu ki o bakımdan bile farklı bir kitaptı.
So I remaned myself Ari.
If I switched the letter, my names was Air.
I thought it might be a great hing to be the air.
I could be something and nothing at the same time. I could be necessary and also invisible. Everyone would need me and no one would be able to see me.
Kitap başından beri beni etkilemeyi başardı. Ortalara doğru biraz durgunlaştı ve hatta bir puan kıracağım falan dedim ama sonra bir anda gözlerim dolup ağlamaya başladım olaylar karşılığında. Kitap beni gerçekten şaşırttı. İlk yüz sayfayı okuduğumda böyle devam edeceğini düşünmemiştim ama yazar sürekli şaşırttı. Özellikle yazarın kalemine aşık oldum. Bu kadar basit sade bir anlatımla okurun kalbine böyle dokunabilirdi. Bir sürü yeri işaretledim ve hepsi bana ayrı dokundu.
The problem is not that I don't love my mother and father. The problem is that I don't know how to love them.
Kitap bittiğinde suratımdaki salak tebessümü unutamıycam. Farklıydı, hem dostluk hem aşk vardı, yazarın kalemi çok güzeldi. Sonuç olarak beni derinden etkileyen her bakımdan beğenip tavsiye edebileceğim kendini diğerlerinden sıyarabilecek bir kitaptı. Kitabın dili çok basitti ve bölümler kısa kısa insanı sıkmayan türdendi. O yüzden İngilizceniz varsa kesinlikle Türkçe okuyun çünkü inanın yazarın orijinal kalemini daha çok beğeneceksiniz :) Kitap bittiğinde aynen böyleydim;
I wondered what that was like, to hold someone's hand. I bet you could sometimes find all of the mysteries of the universe in someone's hand.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
I knw that a port of him would never be the same.
They cracked more that his ribs.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
How could I have ever been ashamed of loving Dante Quintana?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"And are you always trying to find me?"
"Mostly I think I'm trying to find me, Dad."
"I'm sorry," he said. "I'm sorry I'm so far away."
"It's okay," I said.
"No," he said. "No, it's not."
I kept staring down at the floor. And then I heard my father's voice in the room again. "I have bad dreams too, Ari."
I wanted to ask him if his dreams were about the war or about my brother. I wanted to ask him if he woke up as scared as me.
All I did was smile at him. He'd told me something about himself.
I was happy.

8 yorum:

  1. Ya sende görüp duruyorum ben de çok merak ediyorum bunu ama ya anlayamazsam :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen okudugum kitaplarin Ingilizcesinin grameri bile farkli olabiliyor ama bu kitabin hem grameri hem de kelimeleri kolaydi. Birkac bolum okumayi dene, ona gore devam edersin. Ama okumalisinn :)

      Sil
  2. Çok övgüsünü görüyorum kitabın instagramda ve bu da deli gibi merak etmeme neden oluyor kitabı. İngilizcem çok iyi seviyede olmadığı için uzak duruyordum ama paylaştığın alıntılar gayet anlaşılır geldi. Denesem mi ki acaba dili hep böyleyse? Şu alıntı "So I remaned myself Ari.
    If I switched the letter, my names was Air.
    I thought it might be a great hing to be the air.
    I could be something and nothing at the same time. I could be necessary and also invisible. Everyone would need me and no one would be able to see me." çok hoşuma gitti ayrıca :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap elimde olsa isaretlemeye doyamazdim. Her bolumde ayri hos bi satir vardi. Alintilari rahatlikla anladiysan kesinlikle kitabi okumalisin cunku ayni tip yazilmisti tum kitap :) Yorumunu merakla bekliyorumm

      Sil
  3. Yaa çok merak ediyorum bu kitabı ben de.. Çok güzel yorumlamışsın bir de hevesim arttı resmen.. Ben bir türlü bulamadım ama :/ Eğer tabletten okuduysan acaba bana ulaştırabilir misin Betül? ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epubbud sitesinde mevcut. Bulamazsan bana mailden yaz. ohyoulovemetoo@gmail.com

      Sil
  4. Benim ingilizce berbat,kelime bilgim çok azdır ve Tense lerin yarısı eksik üzücü yani.Sen nasıl geliştirdin ingilizceni?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fazla kelime ezberi yaptım ve gramerimi oturtmak için A1 ve A2 kurslarına gittim

      Sil