7 Ocak 2016

Ocak 2016 Kitap Alışverişim

Merhabalar! Tam bir haftadır yokum buralarda çünkü bilerek girmedim. Geçen hafta sınavlarım vardı ve artık elimden çıkması gereken çevirilerim vardı. Bu yüzden kitaplığımdan hiç kitap okumadım. Şu an yemeğin hazırlanmasını beklerken bu ayki okuoku alışverişimden söz edeceğim. Geçen hafta perşembe günü kar yüzünden tüm gün evde durdum, tüm derslerim iptal edilmişti. Ben de sonunda almak istediğim ciltli kitaplarla Arapça'yla ilgili birkaç nahiv kitabı siparişi verdim. Fakat ancak bugün elime ulaştı çünkü cuma günü resmi tatildi. Cumartesi pazarı da saymıyorum. Meğer okuoku sayım yapıyormuş bu yüzden siparişleri biraz geciktirmişler. Sağ olsunlar mailime bir gün içinde geri döndüler. En sonunda bugün öğle gibi kargom eve ulaştı. Tabii dersten çıkıp eve gelince hemen kutuya yapıştım. İki seferdir kitapyurdu ufak çaplı yaralı kitaplar yolluyor bana. Hatta geçen siparişimde ciltli kitaplarımın birisinin arkası aşınmış resmen. Çok sonradan fark ettim öyle olduğunu. Okuoku'yu tercih etmemin nedeni Pegasus indiriminden yararlanmaktı. Tabii bir de verdiği kitap ayraçlarından ben de istiyordum. Okuoku'daki kitaplar kitapyurdu'na göre üç dört lira daha ucuz oluyor. Ama bir daha ki ay eğer sadece aklımdaki kitapları alacaksam kitapyurdu'nu tercih edeceğim çünkü Labirent serisinin dört kitabı şu an kitapyurdu'nda seri halinde ve daha ucuz. Bir daha ki ay bir de Karanlık Zihinler serisini almayı düşünüyorum. Onun dışında aklıma başka kitaplar sokmamaya çalışıyorum çünkü eminim yayınevleri Ocak ayı içinde yeni harika kitaplar çıkarırlar. O yüzden şimdilik sepetime karışmıyorum. Bu sohbete tekrar devam ederim. Şimdi aldığım kitaplara gelirsek;
Gördüğünüz gibi istediğim kitapları yarasız bir şekilde aldım. Bu altı tanesini de büyük ihtimalle bu ay içinde okuyacağım. Altın Oğul kitabı daha yeni çıktığı için ikinci kitabı çok beğenirsem serinin üçüncü kitabını İngilizce olarak ebup şeklinde okurum büyük ihtimalle. Ayrıca Kızıl Kraliçe için de aynısı geçerli. Çok beğenirsem ve devamını çok merak edersem elbette ikinci ve üçüncü kitaplarını ebup olarak okurum. Rainbow Rowell'a gelirsek kendisinin kitapları ve baskıları mükemmel. Aslında bir daha ki ay kendisinin diğer kitaplarını Carry On, Fangirl ve bir diğer kitabını İngilizce olarak internet üzerinden D&R'dan sipariş edecektim. Ama Pegasus muhtemelen bu yazarın başka kitaplarını da çıkaracak. Büyük ihtimalle Fangirl yakında çıkar. Bu yüzden harika baskısının harika olacağından emin olduğumdan biraz daha beklemeye karar veriyorum. Şubat sonuna kadar çıkarmazlarsa benden şans gitti artık. Tüm kitaplarını İngilizce alırım. Bir diğer aldığım kitap ise Şeftali Kokan Sırlar idi. Şeftali Kokan Bir Yaz'ı çok beğenmiştim. Sımsıcak bir hikayeydi. Bazı yorumlarda 2. kitabın beğenilmediğini gördüm ama umarım beğenirim. Ayrıca üçüncü kitabı da var serinin. Novella yayınlarından bekliyorum artık.
Gördüğünüz üzere tüm ciltli kitaplarım bunlar. Babamın söylediğine bakılırsa bu sefer cumartesi günü raflarım takılacak. Aslında çoktan takılmaları gerekiyordu ama marangoz sorun oldu. Gerçekten yılan hikayesine döndü. Size raflarımla ilgili uzun bir hikaye anlatacağım Allah'ın izniyle takıldıkları zaman.
Şimdilik böyle kalsınlar istedim çekmecenin üstünde. Daha neler diyecektim? Ha bir de harçlığıma zam aldım. Baya mutluyum yani. Kitaplara yine aynı parayı vereceğim ama bu sefer tüm ayı azıcık parayla geçirmeyeceğim. Bu arada biricik anneciğim bir daha ki ay kitap almayacaksın diyor. Paramı bu kadar çok kitaplara yatırmamdan hoşnut değilmiş. Geçen sene yaptığım gibi tüm harçlığımı kafelerde pasta kahveye mi yatırayım istiyor emin değilim. Her neyse, onu ikna etmek o kadar da zor değil.
İşte bakınız Aralık ayı boyunca kitaplığımdan okuduğum kitaplar. Kitaplığımdan diyorum çünkü aslında bu kitaplarla beraber Aralık ayı boyunca toplamda 35 kitap okudum. Bu ay boyunca çok az Historical türünde kitap okudum. Daha çok Yabancı yayınlarının ya da Aspendos yayınlarının kitaplarını pdf olarak okudum. Yani anlayacağınız daha çok gençlik kitapları okudum. Aralık ayı boyunca favorilerim ne diye sorarsanız? Elbetteeeeee Ardında Bıraktığın Kadın, Şeftali Kokan Bir Yaz, Aç Gözlerini, Tut Elimi Serisi ve tabi kiiiiiiiii After Serisi! Ama genel olarak Aralık ayı boyunca okuduklarım arasından kalbimi fetheden ve deli gibi beğendiğim Ardında Bıraktığın Kadın ve After Ever Happy kitapları oldu. Kitapları düşündükçe hüzünleniyorum.

Evet, kaçıyorum artık. Çünkü bu hafta çok çevirim var. Six Flying Dragons dizisinde 27. bölümü çeviriyorum ve 400 satırım daha var. Ayrıca Shaandar filmini çeviriyorum ve daha 700 satırım var. Shaandar filmini Bir Güzel Hint Filmi tagımla blogumda paylaşmak isterdim ama 1300 satır çevirdim ve Shahid Kapoor'un gülüşü haricinde filme çöp diyebilirim. Filmden ümidimi yitirmiş durumdayım ama yine de çevirimi vermem gerek. Ocak ayı boyunca elimde kalan son bölümleri de verip artık arkama takılan eski çevirilerimden ebedi kurtulacağım. Şu an Ürperti kitabını okuyorum. Daha yarıya gelmedim ve henüz çok da etkilenemedim ama umarım beklentimin üstünde olur. Görüşmek üzere!

4 yorum:

  1. Bir ayda mı 35 kitap okudun????????? o.O
    Birde bana diyorlar çok okuyorsun diye. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha evet aynen tamı tamına 35 kitap okudum. Bazı günler rahatlıkla iki kitap okuyabiliyorum. Evet, sen de baya kitap okuyorsun. Yorumlarını takipteyim :)

      Sil
  2. Sana yetişmek için motor takmak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha valla e kitap okumaya bayiliyorum. Daha kendime 98 tane e-kitaptan olusan bi dosya hazirladim. Hedefim iki üç ay icinde onlari okumak. Ben de biraz daha motor takicam bu gidisle :)

      Sil