14 Aralık 2015

,

Tut Elimi - Rebecca Donovan | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Tut Elimi
Yazar: Rebecca Donovan
Orjinal Adı: Reason to Breath
Sayfa Sayısı: 490
Yayınevi: Parodi
Goodreads Puanı: 4.26/5
Benim Puanım: 4/5

Arka Sayfa:

Yaşamak bir seçenek miydi hala?
Aşkın ve kaybın dengesinde, uğruna mücadele edeceğim şeyi aşk belirledi ve eğilip fısıldadı kulağıma: Tut Elimi...

Daha ilk sayfasından itibaren elinizden düşüremeyeceğiniz, gerilimi yüksek bir dram...
Bir genç kızın yaşama tutunmasını sağlayan etkileyici bir aşk...
İşkence ve gaddarlıkla geçen dayanılmaz bir hayatın ortasında umuda tutunmaya çalışan Emma'nın hikayesini hiç sıkılmadan okuyacaksınız.

Ehlen ve sehlen! Keyfe haluk? Evet, arapçası mükemmel konuşuyor dermişim. Bugünkü ufak quizden 85 aldım oysa ki. En son ne okuyorum demiştim? Araf serisinden sonra şöyle beni derinden etkileyecek bir kitap okumak istedim. O yüzden ilk internet siparişimde aldığım yeri ayrı olan Nefes serisine başladım. Aslına bakarsanız ben bu Tut Elimi kitabını pdf olarak indirmiştim. Hatta ilk yirmi sayfasını okuyup sonra belki kitabını alırım diye devam etmemiştim. Pdf olarak okumak varken kitap niye alınır anlayamazsınız :)
Kitap yorumuma gelirsek önce şunu söyleyeyim. Bu kitaba dair fotoğraf çekimimi hiç beğenmedim, içime sinmedi. Nedense çok basit geldi gözüme. Bazen makinem ışığa göre iğrenç çekebiliyor. Her neyse, kitabı çok beğendim. Böyle baya beğendim. Yazarın ellerine sağlık. Tabii insanı çıldırtan ve rahatsız eden olaylar konudan da mütevelli baya mevcuttu. Kitaptaki bazı eksikler yüzünden puan kırmak zorunda kaldım. Tabii asıl olay da orası ya diyeceksiniz ama pasiflik beni deli ediyor. Ayrıca kafamda hep Emma'nın yerinde olsam neler yapardım diye düşünüp durdum ve makul cevaplar buldum kendime. Kitaba dün akşam başladım ve bugün eve dönünce bu saate kadar bitirmiş oldum. Bu yazıdan sonra namaz kılıp ikinci kitaba büyük bir heyecanla devam edeceğim çünkü birinci kitap çok fena bitti. Kafamda deli sorular :)
Kitabı baya beğendim. Niye? Çünkü beni güldürdü, üzdü ve bazı sayfalarda spoiler almamak için bir gözlerim diğer sayfaya kaymasın diye heyecanlandım. Aslına bakarsanız 5 puan verebilirdim ama o kadar değil diyor bir yanım. Çünkü dram olmasına rağmen gözlerimi dolduramadı. Çok büyük bir duygu yoğunluğu yaşayamadım. O bakımdan değerlendirdiğimde zayıf kalıyor. Diğer bakımdan aşkı çok güzel işlemiş. Tabii bir sıralar Emma beni deli etse de Evan'a tutuldum gerçekten. Ayrıca arkadaşı Sara gerçekten çok sevimli kafa bir kızdı. Emma'nın her zaman yanında olması, acılarını kendi acısı gibi yaşaması, dostluklarına gıpta ettim.
"Benim yanımda olmanı istemeye hakkım yok, biliyorum. Bunun ideal bir arkadaşlık olmadığının da farkındayım. Ama eğer sen yanımda olursan buna dayanmak benim için daha kolay olur. Beni gerçekten tanıyan tek kişi sensin ve ben sana güveniyorum. Benim için yalan söylemeni hiç istemeyeceğim. Parçası olmak istemediğin hiçbir şeye seni bulaştırmayacağım. Ama benimle bir daha konuşmayacağın düşüncesi canımı Carol'ın yaptıklarından çok daha fazla yakıyor. Seni de kaybetmek istemiyorum."
Bana sorarsanız kesinlikle okuyun. Tabii kitap okurlardan bu kitabı okumayan çok nadir kalmıştır çünkü çıkalı baya olmuş. Benim yine de yorumumu buraya eklemem gerek. Şimdi size spoiler bölümümle elveda ediyorum. Okuyun, okuyun, okuyun. Umarım diğer iki kitap birincisi kadar güzeldir, hatta daha da güzeldir. Umarım konuyu uzatıp sıkmamışlardır. Bir de şu yeşilli çiçeğim çok güzel değil mi? Adını unuttum ama Ikea'dan aldım kendisini. Büyük bir özenle suluyorum, aramızdaki sevgi yumağı günden güne büyüyor :)
Tek bir karede donmuş o güçlü duygu ve gerçeğe hayran kalarak, "Bu çok güzel." dedim bir nefeste.
"Bu fotoğrafı seviyorum." dedi usulca. "Belki de fotoğraftaki ki kızı sevdiğim içindir."
Spoiler: Kitabı okuyanlar buraya ne yazacağımı gayet iyi biliyordur. Yani defalarca Emma sen manyak mısın diye soruyorsunuz. Bir kere ben bu kızın kafasını çözemedim. Yengesiyle amcasını sırf yeğenlerinin hayatını karartmamak için polise şikayet etmiyor. İyi de güzelim o çocuklar annelerinin asıl yüzlerini göremeden el bebek gül bebek büyümeleri daha mı normal? Gün gelicek o manyak karı kızı ona karşı geldi diye kızını da kemerle dövecek. Hadi yengesini geçtim de o nasıl şerefsiz bir amca? Senin öz kardeşinin kızına öyle eziyet eden bir psikopatla nasıl yaşamaya devam ediyorsun? Buna nasıl sesini çıkarmıyorsun? Bir kadın kendi evladına o kadar şefkat dolu olurken akrabası olan bir genç kızı karşı nasıl böyle nefret dolu olur, devreler yanıyor. Yani ne çektin be Emma! Artık inanmıyacaksınız şöyle diyordum; Emma şu manyak karıdan öyle bir dayak yesin ki artık onların yanında kalmayı asla kabullenemesin. İşte birinci kitabın sonu da öyle bitti. O yüzden ikinci kitabı deli gibi merak ediyorum. Bir kere Emma, manyak yengesine "kapa çeneni" dedi diye halay çekecektim. Tabii sonucunda kolu baştan aşağı cam izleriyle doldu garibim. Evan ile aralarında olanları büyük bir heyecanla okudum ama bir sıra Evan gittiğinde Emma'nın birlikte olduğu çocukla arasında geçenleri yazarın ballandıra ballandıra anlatması ufak çaplı bir krize sebep oldu bende. Öyle işte. Bazı sayfalara çok öfkeliyim. O manyak yengesi hapsi boylar inşallah. Hapiste de manyak karılar bulur da işkence eder umarım.
Aşk, hayatta kalmakla yetinmek yerine gerçekten yaşamayı öğretti bana. Beni zorlayarak mümkün olduğunu düşündüğümden daha güçlü olduğumu gösterdi. Onun rahatlığı yaralarımı sarıp izlerimi şefkatle sarmaladı. Bana, olduğumdan daha dik durup kimseye boyun eğmeme cesaretini verdi. İçinde bulunduğum karanlıkta da onu ve sağladığı huzuru aramış; fakat sadece yalnız olduğum gerçeğiyle yüzleşmiştim.
Yalnız bu yazılarım çok kısa oluyor. Bir daha Ardında Bıraktığın Kadın gibi upuzun yorumum ne zaman olur bilmiyorum. Ayrıca kısaca bir şeyden bahsetmek istiyorum. Jojo Moyes (ölüp bittiğim yazar) Senden Önce Ben (ağlamaktan gözlerimin şiştiği kitap) kitabının ikincisi bu senenin ilk aylarında Pegasus tarafından bastıralacakmış. Asıl bomba Senden Önce Ben'in filmi geliyor. Ah dostlar, öyle mesudum ki! Jojo Moyes'in kitaplarını ingilizce olarak almak istiyorum internetten ama amma tuzlular. Önce bir istediğim kitapları alayım da sonra çok istediğim yabancı kitapları sıraya dizeceğim. He bir de Beklenti ve Ürperti kitaplarını aldım. Muhtemelen Nefes serisinden sonra Aralık Ayında Yaptıklarım adı altında bir blog yazım olacak. Bakalım neler yapıyor olacağım :) Görüşmek üzere.

0 yorum:

Yorum Gönder