2 Nisan 2015

About İnstagram

En son kullandığım bir uygulama olarak Snapchat'i önermiştim. Biliyorum zaten İnstagram kullanmayan kalmadı. 
Benim bu konuda değineceğim azıcık kanayan yaram hakkında. Androidli telefon almamla ben de hemen İnstagram'ı indirmiştim. Önceleri çok gözümde büyüttüm. Aman bunu atsam mı yok bunu atmiyim falan diye. Zamanla yani bir sene sonra falan bu düşüncemin ne kadar saçma olduğu kanısına vardım. Benim istediğim profilime girdiğimde aşağı doğru indikçe "Lan bugünü de dün gibi hatırlıyorum" deyip mutlu olmaktı. Şimdi İnstagram konusunda fikrimi değiştirmiş olsam da artık istediğim gibi kullanamıyorum çünkü yakın uzak tanıdığım herkes beni takip ediyor. Facebook sağolmasın her akraba beni İnstagram'da buluyor. Bu durum ne yazıkki beni rahatsız ediyor çünkü ben akrabalarımı takip etmeyi sevmiyorum. Tabii ki zevkle takip ettiğim kuzenlerim var ama bazılarını kırılmasın diye isteğini kabul ediyorum. Şimdi bu hesabımdan herkesi unfollow etsem olmaz diye yeni hesap açmayı düşünüyorum. Ama bu fikrim üzerinde hiç emin değilim. Çünkü İnstagram benim çok zamanımı yiyor. Hayır, milletin fotolarına bakmaktan değil. Fotoğraf atmak zamanımı alıyor çünkü makineden çek makineyi pcye bağla, pcden telefonuna at. Benim telefonum bir de ihtiyarladığından fotoğraf atacağıma bin pişman oluyorum.
İnstagram ı istediğim gibi kullanamadığım için Twitter da daha özgürüm. Aslında bu kadar çok internet ağı kullanmak canımı sıkıyor. Blogum var, twitim var, instagramımım var. Hayır, bir de hepsinde ayrı şeyler paylaşıyorum. Düşünüyorum ne kadar boş insanım diye. Karşılığında hiçbir şey elde etmeyeceğim işlerle oyalanıp duruyorum. Bu konudan girdim mi zor çıkarım bir daha bu yüzden boş iş kısmını kapatıyorum. Bu sene daha çok kendi çektiğim fotoğrafları yayınladım. Sağolsun kuzenlerim her haltı instaya atıyorsun diye şakayla karışık lafını etmeye başladılar. Tabii ki şaka bile olsa sert çıkıyorum orada sorun yok ama onların böyle yapması beni başka bir hesap açmaya daha çok itiyor. Tek istediğim yaptıklarımı bir anı deposu gibi bir arada toplamak. Bu konuda Snapchat'i önermiştim. Çok iyi güzel bir program önceden bahsettiğim gibi fakat telefonum yüzünden yavaşlığı, iğrenç çekimi beni snap atmaktan soğutmuyor değil. Bir de bu yazımda son olarak şuna değinmek isterim. Önceden takipçim olsun falan çok isterdim ama zamanla bunun çok boş bir iş olduğunu gördüm. Baktım ki insanlar ne kadar art niyetli. Önce istek atıp sonra takipten çıkıyorlar. Böylelerini görünce de baya soğudum instagramdan. Sonra başladım zamanında saf gibi kabul ettiğim yabancıları engelleyip çıkarmaya. Şimdi rahatım diyeceğim ama ne zaman İnstagram konusu açılsa annem hemen başlıyor konuşmaya. İşte adamlar sizin fotoğlarınızı böyle görüyor şöyle bakıyor günaha giriyorsunuz diye. Defalarca dedik hesabımız gizli diye ama o bildiğinden şaşmıyor. İnstagram da rahatsız olduğum durumlardan bahsetsem bu yazı uzar da gider. İnsanlara ayak uydurup kullanmaktan ziyade gerçekten anılarımı bir arada tutmak istiyorum. Benim için güzel anılarım çok değerli. Bu konuya bir kaç yerde de değinmişimdir. Yani takipçi falan bence boş işler. Beni biri fazladan takip ettikçe rahatsız oluyorum. Az olsun öz olsun istiyorum. Açıklamama "Sadece tanıdıklar" diyeceğim ama bu da tikilerin kendilerini bir şey sanma sözü olmuş hakkında kısmında. O yüzden onu da yazmıyorum. Bakalım ikinci bir hesap açar mıyım yakında göreceğim. 

Betül Tosun

0 yorum:

Yorum Gönder