28 Aralık 2014

Makinasız kahve nasıl yapılır?

Bu yazımda aşağıdaki kahveyi nasıl yaptığımı anlatacağım.
Tee blogumu ilk açtığımda kahveye olan aşkımı uzunca dile dökmüştüm. Şimdi de latte tipi kahve nasıl makinasız yapılır adında yardımcı bir yazı yazmaya çalışacağım. Önceden evde cappucino yapıyordum, onu da kahveli suyu köpürterek yapıyordum. Ama o zamanlardan beri sütü köpürtmek için bir şey bulmaya çalışıyordum. Sadece sütü miksere vurarak köpürtebiliyordum ama sırf bir bardak kahve için etrafı çok dağıtmış oluyordum. Makinasız kahve nasıl yapılır diye araştırırken French Press'i gördüm. Şans eseri bizim evde olduğunu fark ettim. French Press dediğim şey bu;
Daha çok filtre kahve yapmak için kullanılıyor. Bizim eve de yeşil çay demlemek için alınmıştı. Latte yapmak için ilk denememde hemen başarılı olmuştum. Bu French Press kolay bulunabilen bir şey. Hatta çoğu züccaciyeci de bile olacağını düşünüyorum. Bizim evde iki tane var birini Ikea'dan birini de Tantitonu adlı daha çok alışveriş merkezlerinde bulunan bir mağazadan almıştık. 

Evet, şimdi kahvenin yapımına gelince... Kahveyi içeceğimiz bardağın ölçüsündeki sütü cezveye koyuyoruz. Ben tamamen sütlü olmaması için birazda su kaynatıyorum. Süt kaynadıktan sonra yarısını bardağa koyuyoruz ve bardağa şekeri ve kahveyi döküyoruz. Ardından geri kalan sütü French Press'in içine döküyoruz. Ve yukarıdaki resimde gördüğünüz yuvarlak şeyi tutup aşağı yukarı çekiyoruz, böylece süt karıştırılmış oluyor. Bir dakika olmadan süt köpürmüş hale geliyor. Sonra kahve bardağının üzerine köpürttüğümüz sütü döküyoruz. Son olarak üzerine çikolata yada karamel sosu gezdiriyoruz. Bu sosları da marketlerde kolaylıkla bulabilirsiniz. Ama carte dor almanızı öneririm çünkü onun sıkma yeri daha küçük bu yüzden sos kahvenin dibine çökmüyor.
İşte bu kadar. Sadece birkaç şeyi temin etmeniz gerekiyor, bu kadar.
Umarım benim gibi kahve sevdalılarına biraz yardımcı olabilmişimdir. Ayrıca tadı gerçekten çok güzel, dışarıdaki lattelerden hiçbir farklı yok.

Betül Tosun

0 yorum:

Yorum Gönder