12 Kasım 2014

Dereotlu Poğaça Tarifi

İlk poğaçamın tarifi buyurun;

Poğaca kurabiye deyince pek bir tırsıyorum. Sütlü tatlılar gibi kendime güvenim olmuyor, evdekiler becerememişsin deyince moralim yerlerde. Geçen gün zürafa kek yapmayı denedim fakat horrible oldu, meğer çok un koymuşum. Hala böyle hatalar yaptığım için kendime çok kızgınım :)

Dereotlu poğaça tarifine gelince;
125 gr margarin
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 yumurta + 1 yumurta sarısı
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İçi için;
Peynir
Dereotu

Tüm malzemeleri güzelce yoğurduktan sonra doğradığımız dereotları hamurun içine atılır. Peyniri de elimizle parçalayıp koyarız, miktarını sorarsanız, sabah kahvaltı için tabağa koyduğunuz kadar diyeyim. Hamur malzemesinden küçük boylarda yuvarlak şekiller veriyoruz.
Ardından yumurta sarısını üzerlerine sürüyoruz.

Fırından çıkardıktan sonra buyurun böyle;
İki fotoğrafın çekimi arasındaki 17 fark :))

Ayrıca geçen arkadaşımın doğum günü için yaptığım capcake lerden kalan kek hamurlarını muzlu puding ile değerlendirdim. Güya muhallebi yapacaktım ama üşendim. 
İşte bardakta tatlım da böyle oldu;

Hem tatlı hem tuzlu gidip gelip birini yiyorum şimdi :)

Betül Tosun

0 yorum:

Yorum Gönder