18 Ekim 2014

Birkaç Harika Kek Tarifi

Öncelikle geçen yazımda şayet üşenmezsem yaptığım tariflerle ilgili bir yazı yazmak isterim demiştim. Gerçekten üşenmedim ve büyük bir istekle bilgisayarıma oturdum fakat ekranı açılmadığı için hevesim kırılmış oldu. Ardından bir kaç tane tarif denedim ve iyi sonuçlar aldım. Şimdi ilk olarak hep görünümüyle göz dolduran hemde tadınca çok hoşuma giden bir tarifi yazacağım. Ayrıca yaptığım kekleri kurabiyeleri pek yiyemiyorum. Benim sevdiğim tek yanı mutfağa girip bir şeylerle uğraşmak. Sevmekten ziyade bayılıyorum diyebilirim. Bu yüzden gidip gelip yediğim çok hoşuma giden ve tabiri caizse yapınca becerebildiğime şaştığım tariflere öncelik vereceğim.


İŞTE BİRİNCİSİ; Oreolu kakolu kek

Sade kekler zannımca göze gelmediği için bende hep bir kara kek sevdası var. Her şeye kakao kullanıyorum, böyle de devam edecek herhalde sevgim. Öncelikle her ev bizim gibi midir bilmem ama bizim evde öyle bitter çikolata falan pek bulunmaz. Olsa da hemen süpürülür biter. Bu yüzden bu tarif için evden çıkmanız gerekebilir.
Malzemeler;
3 yumurta+1 yumarta sarısı
1 su bardağından iki parmak eksik şeker
200 gram tereyağ
200 gram bitter çikolata (180 de olur)
2 çay kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay bardağı elenmiş un
2 yemek kaşığı kakao
Üzeri için;
Şayet bulabilirseniz Oreo yada etinin negro büskivisi


Öncelikle tereyağı eritiyoruz. Sonra içine bitter çikolatalı kırarak atıyoruz. Eriyene kadar karıştırıyoruz. Diğer yardan çırpma kabına yumurtaları ve şekeri ekleyip mikserle köpürene kadar çırpıyoruz. Ardından tereyağla erittiğimiz çikolatayı, vanilyayı, kakouyu ve unu ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Yağlanmış kek kalabına veya borcama (borcama bile serseniz altına yağlı kağıt koymanızı tavsiye ederim) hazırladığımız harcı döküyoruz. Üzerine parçaladığımız (ortadan kırdığımız) büskivi parçalarını ekliyoruz. 

Fırına vermeden önceki hali böyleydi. Üzerinde hiçbir shop kullanmadan çektiğim fotoğrafı attım. 
Önceden ısıttığımız fırında 150 dereceye koyarak 30-40 dakika pişiriyoruz. Fırından fırına pişme hızı değişebilir. Kontrol etmekte fayda var. 
Sonuç;
Ben çok beğendim annemler falanda beğendi. Hatta instagrama attığımda da arkadaşlarım tarafından rağbet gördü. Tabi instagrama biraz daha shoplu halini attım :D 
Not: Tarif Şükran Kaymak'a aittir.

GELELİM 2. TARİFE;;;;;;
Bitter Soslu Kek
Bu kekin azcuk hikayesi var. Söylemesi ayıp annemin keklerini pek beğenmeyiz. Büyük nedeni fırınımızın kekleri kötü pişirmesi. Hele bizim bir kelepçeli kalıbımız var. Keki hiç kabartmaz, bu yüzden annemi kek yapmaktan soğuttuk desek yeridir :D Benim kursta yatılı olduğum bir sene bu anneciğim bir kek yapmış. Hatta biraz ünlü olmuş ve çok beğenilmiş. Neysecime annem bana tarifini bir süre sonra anladı. Çünkü tarifi anlamam için bir kaç şey denemem gerekti. Çok basit bir tarif hatta ezberden yazıyorum.
Malzemeler;
3 yumurta
1 bardak şeker
Yarım bardak sıvı yağ
1 bardak süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un
Üzeri için;
80 gram bitter veya sütlü çikolata (Umarım dışarı çıkmak zorunda kalmazsınız :D )

Yapılışı da çok kulağa aşina. Öncelikle ünlü belmari usulü ile çikolata eritilir. Şayet belmari usulü nedir diye sorarsanız bilmemek değil öğrenmemek ayıptır :D Küçük bir tavaya sıcak su koyduktan sonra üzerine kapatacak büyüklükte bir tabağa çikolata parçalara ayrılarak koyulur. Alttan kaynayan suyun buharıyla yukarıdaki tabaktaki çikolata eriyor. İşte çikolata erirkene hamuru hazırlıyoruz.Yumurtalar önce çırpılır sonra içine şeker eklenir gene çırpılır. Ardından sıvı yağ ve süt eklenir. Kabartma tozu ve vanilya eklenir. 2,5 bardak unu azar azar eklenerek çırpılır. İşte kek malzememiz hazır, çokta basit ve evde bulunan şeyler.
Sanırım en güzel kekleri hep kalpli kalıbımda yapıyorum. Yağladığımız kalıba keki döktükten sonra eritilmiş çikolatamızı alırız. Yemek kaşığı ile çizgi çizgi şekilde kek hamurunun üzerine serperiz. Fırına girmeden önce nasıl mı oluyor buyurun böyle oluyor;
Önceden ısıttığımız fırına 150 dereceye koyuyoruz. Yarım saat olmadan pişiyor diye hatırlıyorum. Kabardığını gördükten sonra kürdan yardımıyla kontrol edebilirsiniz. Fırından çıktıktan sonraki hali ise;
Gene çok güzel oldu efenim :D Kendi yaptıklarımdan çok yemem ama bu iki tariften gidip gelip otlandım :D
Hatta şimdi gidip gene yiyeceğim, yanına da süt missss.
Aklımda bir tarif daha vardı o da; Muzlu rulo pasta. Fakat kendisinin düzgün bir fotoğrafını çekmediğim için buraya koyamıyorum. O da çok güzel olmuştu, ikinci kez denediğimde resmini çektiğim gibi (üşenmezsem) o da burada yerini alır.

 Betül Tosun

0 yorum:

Yorum Gönder