17 Şubat 2014

Bendeki Bu Sinema Aşkı



Bir haftadır internetim yok, ne dizi izledim ne film öyle koskoca bir boşluk olmadı bende. Hatta belki bir ay gitseydi gene çıtım çıkmazdı. Eskiden daha bağlıydım bilgisayara daha özeldi benim için, zaman geçtikçe değeri azalıyor sanki.
   Hatırlarım ilk sinemaya ana okulundayken sınıfla gitmiştik. O filmde animasyondu fakat konusu hiç aklımda değil. Küçükken film deyince aklıma Evde Tek başına serileri gelirdi. Onlar kadar keyifle merakla izlediğim film yoktu o zamanlar. Tabii ki Sezercik, Ayşecik filmlerini izlerken ki aldığım keyif çok ayrı yerde.
  Biraz araştırma yaptım ufak çaplı olsa da ve sadece görünce karakterleri anımsıyor olsam da ben küçükken izlediğim çizgi filmler bunlardı;

Bu çizgi filmler sanırım Nickelodeon da yayınlanıyorlardı;

Bakın bunlar da diğer hatırladıklarım;
Bu dedektifi kim unutur ki :D
Peki ya bu harika animeye ne demeli
3 daltonlarda bu çizgi filmin vazgeçilmeziydi
Ben bu diziyi izlerken 8 yaşındaydım ve kendimi bu çocuğun yerine koymaya çalışırdım, üzerinden 10 yıldan fazla zaman geçmiş

Gözümün önüne bir çok çizgi film gelse de kendilerine ait resim ve isim bulamadım

Bunlar sadece çizgi filmlerdi, filmlere başlasam bu dizinin sonu ardı gelmez. Birinci ikinci sınıftayken uzun uzun sinemalardaki afişlere bakardım. O zamandan bu yana ilgiliyim sinemaya. Küçükken ben anaokulundayken Gülbeyaz yayınlanıyordu Kanal D' de hem de çarşamba günleri hala unutmamışım. En çok onu izlemeyi severdim elbette daha tonla sevdiğim dizi olmuştur fakat Gülbeyaz' ı hiç unutmam. Evde Tek Başına bitince Harry Potter başladı zaten televizyonda yayınlandığında izlemek için anneme yalvarırdım, beni yatırmasın diye. İlk yabancı dizim hangisiydi hatırlamıyorum ama ilk kore dizim Düşlerimin Prensi' ydi yabancı dizimde hatırladığım kadarıyla Merlin dizisiydi. Bir ara yabancılara çok kafayı takmıştım. O aralar Açlık Oyunları serisini okuyordum, sonra Vampir günlüklerini okumuştum. Bu ikisinden önce kitap aşkım Twilight ile başlamıştı. Yabancılara olan ilgim de Twilight ile başladı. Bir aralar saplantı hatta benzeme gibi şeyler olsa da zamanla her şeye olan ilgim eşitlendi. 

Merlin ile başlayan yabancı dizi sevdam yanında Gossip Girl gibi dizileri de sürükledi. Hatta o aralar sayamayacağım kadar yabancı dizi takip ediyordum televizyonda. Bir yandan da kitapları yürütüyordum. Dvd alma imkanım olunca filmlerin ardı sonu gelmedi. Çok fazla yabancı film izledim hatta dizilere de bakıyordum. İki sene önce daha ben dördüncü beşinci sınıftayken Star kanalında geceleri yayınlanan Prison Break a başladım, o zamanlar kendisine hiç bakmazdım ilgi alanıma girmiyordu. Bugüne kadar hayatımda izlediğim en iyi diziydi. Lost u bitirmiş birisi olarak yine ve yine Prison Break' ı seçerim. 

Geçen sene sinemalar.com a üye olarak izlediğim filmleri ve dizileri saymaya başladım. Ulaştığım meblağ bu aralar 1000 in üzerinde. Eskisi gibi Amerikan dizisi filmi izleyemiyorum. Asya tarafına yanaşınca insan ipin ucunu bırakamıyor. Bir gün gelicek belki de bu kadar çok zamanımı filmlere dizilere verdiğim için bin pişman olacağım fakat şimdilik zamanım yeterince eğlenceli geçiyor. Geçen kış kore dizilerine geri dönmemle ipin ucunu çoktan kaçırdım. İzlediğim diziler de 100 ün üstüne geçti bunlar sadece kore dizileri :D

Ayrıca izlediğim filmlerin 1000 in üzerine geçmesinde kore filmlerinini büyük parmağı var. Bir oyuncuyu sevince tüm dizi filmlerini izleyen tiplerdenim bende.  Bu yaz Lost' u bitirdim geçen yaz da Prison Break ı bitirmiştim. Her ramazanda bir yabancı dizi bitiriyorum huy edindim kendime. 

Sorarsanız bugüne kadar izlediğin en iyi amerikan filmi ve dizisi;
Film: Esaretin Bedeli
Dizi: Prison Break

Koreden;
Film:Hatırlanacak bir anı
Dizi:Bridal Mask

Eğer izlediğim filmlerin dizilerin tümüne bakmak isterseniz bir tık ile size yardımcı olarak dökümanımı görmenizi sağlayabilirim. www.sinemalar.com/kullanici/ohyoulovemetoo

Başka bir yazımla görüşmek üzere..

Betül Tosun

0 yorum:

Yorum Gönder